Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 5 augusti 2019

Kooikerhunden Kotten på Kimselius Öppet hus

Kooikerhunden Kotten på Kimselius Öppet hus 

För första gången har jag haft Öppet Hus hemma hos mig och släppt in alla mina fans. Jag berättar mer om det i morgondagens blogginlägg. Kotten och Kiara hade det lugnt och skönt inne i boningshuset tillsammans med min guddotter Matilda som var hundvakt. Då och då fick hundarna komma ut och hälsa på läsarna och fansen, många kom nog mer för att träffa hundarna än mig...

Men det var inte bara under helgen livet har varit annorlunda för hundarna. Hela veckan innan Öppet hus förberedde vi huset inför besökarna. Det innebar att vi sprang fram och tillbaka i husen, om man fick se det ur hundarnas ögon. De sysselsatte sig med varandra.

Kiara låg i soffan och tog igen sig ett tag medan vi pysslade med blommorna i glasgången.

Hon fick inte vara ifred någon längre stund, innan Kotten kom för att busa med henne.

När vi gjorde i ordning Läskiga rummet, låg Kiara utanför och väntade, medan Kotten stod i dörröppningen och kikade in.

Ser du hur Kottens "toupé" har försvunnit?

Hundvakten Matilda målade möbler som jag har fått av min vän Lena Westerlund. De kom väl till pass på Öppet hus. Hundarna hade besöksförbud, eftersom Kotten ska ställas ut den 11 augusti och jag inte ville komma med en blå Kooiker.

Men när Matilda var klar fick hundarna komma ut och leka och det gjorde de med glädje.

Jag städade mina skrivbord inför Öppet hus och städade bort alla ord. Det känns så konstigt att ha helt tomma bordsytor. Men jag ska snart "stöka till" där igen.

Så kom då besökarna. Ibland gick jag och hämtade hundarna, ibland kom Matilda med dem till mig. Här sitter jag tillsammans med min goda vän Christina Bromée, Kiara och Kotten.

Kotten vaktade huset.

Men när han märkte att det var en bekant röst som talade till honom tystnade han.

Kotten och Kiara hade det bra i hundgården där de hade full uppsikt över besökarna, men ändå fick vara ifred.

Här är Matilda och Kotten i hundgården.


På kvällarna när det inte var så mycket folk fick Kotten och Kiara komma in i huset och hälsa på de återstående gästerna. Här är det Marie Robé, en av mina skrivkursdeltagare och en duktig författare, som kelar med Kiara, medan Kotten försöker få min uppmärksamhet.
...
Här har jag fått lite tid över för Kotten och Kiara.

När jag går iväg vill hundarna följa med.

Här är Matilda och Kiara.

Den som blev mest fotograferad av besökarna var Kotten, som ställde upp sig fint inför alla kameror.

Kiara var dock den som barnen tyckte bäst om. Kanske mest för att Kotten höll sig borta från alla kramar och pussar.
Men han var ändå nyfiken på vad de där små varelserna var för något.

Kotten har fokus på matte.

På kvällen somnade Kotten gott, helt utmattad av de två dagarnas Öppet Hus. Nästa år är han ett helt år äldre och kan förmodligen vara med lite mer under Öppet Hus.

Det har varit en magisk vecka tillsammans med hundarna. Veckan som kommer innebär träning inför Ronnebyutställning den 11 augusti. Det är pappas födelsedag och Kotten blir nio månader. Berättar mer om det i nästa veckas blogginlägg.

Ha en fin dag! Nu ska jag ut och promenera med hundarna, sedan ska vi återställa trädgården och huset till det normala igen. Glöm inte kika in imorgon och läsa upp Öppet Hus!


Läs tidigare inlägg om Kotten, vår nya flockmedlem, en Nederlandse Kooikerhondje, Kooiker:
Välkommen hem lilla Kotten.
En vecka med Kotten.
En vecka utan Tudor två med Kotten.
Kotten, Kiara och Smilla.
Snön ligger lika djup som Kotten är hög.
Kooikervalpen Kotten 13 veckor.
Intensiv vecka för Kooikervalpen Kotten.
Så mycket folk tyckte Kooikervalpen Kotten.
Kooikervalpen Kotten ute på nya äventyr.
Kooikervalpen Kotten fyra månader.
Kooikervalpen Kotten får nya lekkamrater.
Kooikervalpen Kotten börjar grundkurs på Brukshundsklubben.
Nästan en vecka utan Kooikervalpen Kotten. 
Kooikervalpen Kotten fem månader
.
Kooikervalpen Kottens första värmebölja.
Kooikervalpen Kotten testar spår.
Kooikervalpen möter haren.
Kotten på Kooikerträff och Berner Sennenträff.
Kooikervalpen Kotten sex månader.
Kooikervalpen Kotten tar sin första simtur.
Bernersennenträff och simning för Kooikervalpen Kotten
Kooikervalpen Kotten 7 månader.
Kooikervalpen Kotten en sakletare.
Utställningsträning för Kooikerhunden Kotten.
Kooikerhunden Kottens första besök i skrivarstugan.
Kooikerhunden Kotten på skrivarkurs.
Kooikerhunden Kotten får besök av Berner Sennenvalparna M och M. 
Kooikerhunden Kotten på upptäcktsfärd i Kristianopel
Kooikerhunden Kottens första arbetsdag i Kimselius skrivarlya.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!