Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 11 mars 2019

Kooikervalpen Kotten fyra månader

Kooikervalpen Kotten fyra månader

Nu har Kotten blivit fyra månader. Han växer så det nästan syns. För varje dag som går utforskar han mer och mer av världen. Ibland är det spännande, men också skrämmande. Då är det skönt att ha "mamma" Kiara att söka trygghet hos. Även om han nog terroriserar henne en hel del.
Snön kom tillbaka och Kotten blev helvild. Han är snabbfotad och Kiara hinner inte med när han "vallar" henne.

Kiara och jag tillbringade tre dagar i Skåne där jag var på Läromedelsmässan i Hässleholm. Jag tror att hon tyckte det var skönt att vara "Kotten-fri". Här njuter hon av promenaden i bokbackarna.

Kotten var ensam hemma med husse. Jag tror de hade riktigt roligt tillsammans. Kotten lärde sig att när matte inte är hemma får man sovmorgon, ja man kan sova så länge att husse är tvungen att väcka en innan man går upp.

Väl hemma igen ser Kiara rätt uppgiven ut efter att ha busat runt med en sjövild Kotten som inte visste hur han skulle visa oss hur mycket han hade saknat oss.

Vi har en hel del stengärdsgårdar på tomten. Här utforskar Kotten en av dem.
.....
När han skulle ner kom han inte ihåg var han hade gått upp och ställde sig på högsta punkten medan han såg ut att fundera över hur han skulle komma ner.

Efteråt somnade han sött i soffan. Det är jobbigt att som valp upptäcka nya saker.

Kiara älskar normalt att ligga i den här soffan, men det är inte alltid så skönt nuförtiden, eftersom Kotten klättrar på henne, biter henne i svansen, i öronen och håller igång på hennes sovplats.
Sedan hoppar han upp till mitt knä, som för att få beröm för vad han har gjort.

Men snart är han tillbaka och trakasserar Kiara igen. Den här gången genom att bita henne i tassarna, något han gjorde när han var valp och inte nådde upp till soffan. Tänk vad han har vuxit.

Husses steg hörs i hallen och båda hundarna blir lugna och lyssnar.

Snön försvann och det är lika mycket fart som vanligt.

Husse sågar ned granar och jag drar och släpar de tunga träden. Kotten hjälper till, om inte husse är ute och sågar, för han tycker inte om ljudet av motorsågen.

Ibland försvinner Kiara upp på yttertrappan för att få lite lugn och ro ifrån Kotten. En dag såg jag henne ligga bland granarna och kika fram, ett bra gömställe, för Kotten sprang runt och letade efter henne utan resultat.

Men oftast är de nära, nära. Jag älskar att se dem tillsammans, även om jag får en klump i halsen av saknad, eftersom Tudor inte är med dem och Smilla är tillbaka hos sin matte.

En vecka full av bus och lek, men även av träning. Snart börjar valpkursen för Kotten. Det ska bli spännande att se vad han tycker om den.

Läs tidigare inlägg om Kotten, vår nya flockmedlem, en liten Nederlandse Kooikerhondje, Kooiker:
Välkommen hem lilla Kotten.
En vecka med Kotten.
En vecka utan Tudor två med Kotten.
Kotten, Kiara och Smilla.
Snön ligger lika djup som Kotten är hög.
Kooikervalpen Kotten 13 veckor.
Intensiv vecka för Kooikervalpen Kotten.
Så mycket folk tyckte Kooikervalpen Kotten.
Kooikervalpen Kotten ute på nya äventyr.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!