Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 28 januari 2019

Kotten Kiara och Smilla

Kotten, Kiara och Smilla

Nu är Kotten 11 veckor. Han är en fullvärdig medlem av vår flock, har hittat sina platser och har börjat få gå lite längre "promenader" i trädgården. Här är han med Kiara.

Medan "mormor" Smilla undersöker hans senaste kissfläck.

En av Kottens favoritplatser är under Kiara. Här sitter hon bredvid min stol på kontoret och Kotten har lagt sig under henne. Låst läge, jag kommer inte upp och Kiara kan inte flytta sig...

Det här är Kottens favoritplats på kvällen. Kiara ligger bredvid och vakar över honom, som alltid. Smilla ligger ute i köket, eller i andra änden av hallen.

Kotten tyckte tvätthögen var en perfekt sovplats. Eller så ville han bara vakta tvätten så ingen av de stora hundarna tog den... Han blev besviken när jag tog hand om kläderna och stoppade dem i tvättmaskinen.

Kiara kan än så länge freda sig genom att hoppa upp i hundsoffan. Men snart kommer Kotten upp. Han tar sats från andra änden av rummet och försöker hoppa upp, men det går inte.

Husses famn är den absolut bästa att ligga och somna i, för där låter de andra hundarna honom vara ifred.

Här ligger Kotten under Kiara och Smilla ligger i köket och tittar på dem.

Ännu en bild där Kotten ligger under Kiara.

Här är Kottens hus. På kvällen när jag säger "Nu ska vi gå och lägga oss" springer han direkt in i huset och lägger sig. Så duktig!

Utmattad Kiara efter en dag med Kotten.

Kan man inte ligga under Kiara så får man ligga bredvid, tänker Kotten och rullar ihop sig mellan Kiaras tassar.

Första lite längre och snöiga promenaden på tomten. Lite läskigt, men spännande att få träna agility.

Smilla älskar att rulla sig. Det slutade med att Kiara och hon låg och tuggade på samma pinne. Kotten satt länge och tittade på dem, sedan sprang han fram och stal en bit. Tyvärr stängde jag av kameran strax innan, men jag har fotobevis.



 Här har Kotten stulit en bit av pinnen och han var så stolt.

En av Kottens favoritsysselsättningar, att leka med Kiara och åka rutschkana på henne...

Älskade Smilla.

 Bus, bus, bus. Jag är imponerad av Kiara som orkar med Kotten.

Efter bus med Kiara somnar Kotten under mitt skrivbord där jag sitter och skriver.

Tidig morgon. Kiara och Smilla är ute på promenad med mig, medan Kotten är med husse.

Ibland blir det varmt om foten. Då har Kotten lagt sitt huvud på den.

Jag älskar att se hur Kotten tyr sig till Kiara och hur hon älskar att han gör det.

Här fick Kotten problem. Hur skulle han kunna ta sig till matte när Kiara och Smilla blockerade vägen? Till slut skuttade han mellan benen på dem. Snabb som han är hann de stora inte röra sig innan han hunnit fram till mig.

Femte upplagan av Skräckresan med Titanic kom från tryckeriet och jag tänkte jag skulle göra en kul bild med mig, boken och Kotten. Du anar inte hur många foton jag tog för att få till den här bilen. Inte lätt att ta en selfie med en bångstyrig valp, en bok och hålla kameran i handen.

Andra besöket för Kotten. Det var Markus och Lise-Lotte som kom och hälsade på. Båda var med och letade efter Kiara när hon var försvunnen. Lise-Lotte var den som hittade Kiara.
Kotten tycker bäst om att vara hos husse och matte, så det var inte långa stunder han stannade hos gästerna.

Smilla. På översta bilden ligger hon och iakttar Kotten som busar i biabädden på andra sidan gången.

Efter bus är det sovdags igen. När Kotten är riktigt trött springer han själv in under mitt skrivbord för att sova, eller in i sitt lilla hus.

Vi älskar Kotten mer och mer för varje dag. Det är en underbar hund. Lättlärd, snabbfotad och ivrig att vara till lags. Han kommer direkt på inkallning (än så länge), sätter sig vid dörren innan han ska in. Har lärt sig att man ska torkas när man varit ute. Har respekt för de stora hundarna och oss. Är busig, men på ett gulligt sätt. Igår kom massor av snö och Kotten älskade det. Men det får du höra mer om nästa måndag.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!