Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 10 mars 2019

Texten trollbinder Författare Från dröm till verklighet av Kimselius

Texten trollbinder
Författare Från dröm till verklighet av Kimselius

Det kom ett meddelande som gjorde mig glad. En av mina Facebookvänner hade läst min bok Författare Från dröm till verklighet. En bok som både är en självbiografi och handbok om skrivandet.


"Nej, jag ligger inte helt avsvimmad men väldigt "tagen" av Din berättelse. Inte kunde jag i min vildaste fantasi föreställa mig att Du hade upplevt allt det Du berättar. Naturligtvis har jag läst hela Din bok. Brukar göra så när texten trollbinder. Läser hyperfort första gången och sen efter några dagar läser jag en gång till. Sansat och eftertänksamt. Vad som är så härligt med Din bok är Ditt sätt att skriva. Du följer verkligen de råd Du fick inför Din första intervju: var Dig själv. Hoppas andra författare följer Ditt sätt att presentera sig.Alva Johnsson
 

Orden gjorde mig jätteglad, eftersom det är en mycket personlig bok, där jag berättar just det som titeln antyder, min väg från drömmen till etablerad författare. Många fallgropar, men också många roliga händelser.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek. Annars finns den hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
   


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!