Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 7 januari 2019

Välkommen hem lilla Kotten

Välkommen hem lilla Kotten!

Igår hämtade vi den här lilla ljuvliga krabaten, Kotten. Moonhavens Criollo Truffle. Född på chokladens dag. En Nederlandse Kooikeerhondje, Kooiker.

Han sov innanför min jacka hela vägen hem, 2,5 timma. Lite frusen i början eftersom han var nybadad, men till slut kröp han ut ur jackan, fortfarande sovande.

En helt ny värld öppnade sig när han kom hem till oss. Han hade fått hälsa på Tudor och Kiara utomhus, sedan fick han gå in själv och undersöka huset, samt få mat. När jag lade ut hans mammas filt blev han överlycklig. Det är den han står på, mina färger, jättefin.

När det var dags för kvällspromenad runt tomten fick Kotten följa med. Jag kände mig som en kängurumamma med Kotten innanför jackan, för där trivs han. Han är sååååå liten. Vägde bara 2 kilo när vi hämtade honom. Jämfört med Kiara och Tudor som vardera vägde 10 kilo.

Här är han trygg, men kan inte komma riktigt till ro.

Det är först när jag tar av mig tröjan och lägger in i hans lilla hus som han slänger sig på den och till slut somnar. Han får låna tröjan ett par dagar tills han känner sig mer hemma.

Tudor var snabb med att hämta sin apa och "rädda den" från Kotten. Han hoppade upp i hundsoffan, där jag har sovit inatt för att hålla Kotten sällskap. När Tudor kom som ny valp i huset lade sig vår gamle hane, Pluto (döpt efter Pluto i Tillbaka till Pompeji), i soffan och tillät inte Tudor att ens komma innanför dörröppningen. Tudor är lite snällare, Kotten får komma in, bara han inte tar apan.

Blev så glad när vi fick en Kotte, Igelkott, som mjukisdjur av uppfödaren Katarina Bladh på Moonhavens kennel. Den släpade Kotten direkt in i sitt hus, du skymtar den längst in till vänster. Tror den blev lite som en valpkompis att luta sig mot. Kotten sover här lugnt och skönt, uttröttad av dagens händelse.

Medan Kotten sover passar Kiara på att vila, annars måste hon vakta honom hela tiden.

Kiara har ständigt ett vakande öga på Kotten så att allt går bra för honom. Hon är som en extramamma för honom och han tyr sig till henne. Även om hon tyckte det var otäckt i början när han pussade hennes tassar.

Kotten pussas mycket. Han är pigg och glad och väldigt modig som vågar springa runt med de stora hundarna. Men vi släpper dem inte ensamma tillsammans. Ett enda felsteg så krossar de stora hundarna den lilla Kooikervalpen, och det vill vi inte ska hända. Men jag tror inte vi behöver oroa oss, för Tudor och Kiara är så måna och försiktiga med Kotten.

Kotten har redan stulit våra hjärtan och vi älskar honom redan.

Nu sover han i sitt lilla hus och jag ska försöka hinna jobba så mycket jag kan innan han vaknar igen.

Ha en fin dag!

Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!