Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 9 januari 2019

Jag rekommenderar varmt alla att läsa Spöket på Torpa Stenhus av Kimselius

Jag rekommenderar varmt alla att läsa Spöket på Torpa Stenhus av Kimselius

Blev så glad över denna recension av Spöket på Torpa Stenhus, en bok jag älskade att skriva och göra research till. Den här gången är det författaren Åsa Persson som har läst och tyckt till om boken. Nedan kan du läsa hennes härliga beskrivning av boken.

 
Spöket på Torpa Stenhus av Kim M Kimselius!
"Jag har läst ytterligare ett så kallat Theo-och Ramonaäventyr. Det är dem av Kimselius böcker jag fastnat mest för. Några äventyr med dem har det blivit de senaste åren, men detta är första gången jag känner mig lurad på konfekten.

För det första. Innan jag kommer till varför jag känner mig lurad, så visste jag först inte vad Torpa Stenhus var för ställe. Hade aldrig hört talas om det, och tänkte inte på att Googla först heller. Men när jag börjat läsa och den nya spännande världen (som utspelar sig i slottsmiljö) målade upp sig för mig vaknade nyfikenheten till på allvar. Jag googlade för att se var det låg och hur det såg ut. Parallellt med nätet läste jag sedan nöjd vidare.

Det känns som en mångfacetterad berättelse, många små i en. Dels får man följa Theo och Ramona, men även Robert som är ute på eget äventyr. Jag tyckte det var väldigt spännande. Det var kul att läsa om Gustav också och hur Theo och Ramona kastas tillbaka i tiden, men Roberts möte med Anna-Klara kändes speciellt. Flickans öde kändes i hjärtat och lämnar ingen oberörd.

Det som hände lille Gustav ska göras ogjort, och jag funderade mycket på hur det skulle gå till. För om det som hänt inte hänt, kunde ju inte det kända spöket finnas kvar. Hur det går ihop sig får man veta om man läser! Och det är väl här jag känner mig så lurad. Hur kan en bok ta slut så fort?? Poff - klar. Ja, jag vet, den har tagit mig några veckor. Men det är ju bara för jul och nyår-ledigheten kom emellan - skrivtid för mig själv - nu har allt återgått till det normala och då klippte jag resterande. Och så tog den slut så fort. Snopet!

Och vad som var ännu mer snopet var att jag hittade faktadelen med mycket roande foton längst bak. Hur kan det komma sig, att jag, varenda gång jag läser Kims böcker, glömmer att titta där först? Det är ju som sagt inte första boken jag läser av henne. Inte andra heller. Snarare tredje eller fjärde. Men där fanns foton och information och det är så intressant att läsa!! Man läser på historia som man läste på mellanstadiet. Lite om Gustav Vasa och så. Jättekul!

Jag rekommenderar varmt alla att läsa Spöket på Torpa Stenhus. Det är en spännande berättelse och på något sätt kändes den väldigt modern. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, kanske att slottet ser ut som det gör. Jag är ett stort fan av att läsa om slott och slottsmiljö, hur man levde på den tiden, så den här boken passade mig perfekt.

Tusen tack för ett par mycket trevliga lästimmar, Kim!!" Åsa Persson

Tusen tack för de fina orden om boken, Åsa!


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller på ditt bibliotek. Den finns hos alla nätbokhandlare, till exempel Adlibris, Bokus (såg att boken hade fått högsta betyg av samtliga som har recenserat den på Bokus, så roligt!) och Akademibokhandeln.


Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!