Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 8 juli 2019

Kooikerhunden Kotten på skrivarkurs

Kooikerhunden Kotten på skrivarkurs

Ännu en härlig vecka tillsammans med Kotten och Kiara.  Vi inledde veckan med att hälsa på hos Lena och Smilla. Kotten tjöt av glädje när vi svängde in på parkeringen och Smilla kom springande emot oss. Lena och Smilla lastades in i bilen, sedan bar det av till Färskesjön utanför Jämjö för att bada.
Alla tre hundarna var lika glada. Det blåste rejält och vi var alldeles ensamma på stranden, vilket innebar att vi kunde släppa hundarna lösa. De njöt verkligen av friheten och vattnet. Det var långgrunt och Kotten rusade fram och tillbaka i sällskap av Kiara och Smilla.

Det är så härligt att se flera Berner Sennenhundar tillsammans. Det är lite mäktigt, samtidigt som kärleken mellan mor och dotter är så tydlig.

Kotten var påpassad av både "mamma" Kiara och "mormor" Smilla och de såg till att han höll sig nära sin matte.

De vuxna hundarna är tillräckligt gamla för att ha lärt sig att hos matte finns det godis som belöning om man kommer till henne.

Frihet! Glädje! Lycka!

Kiara älskar verkligen att bada, men det bästa är trots allt när det är långgrunt och man kan springa hur mycket som helst utan att behöva simma.

Lena traskade ut i vattnet för att få bra foton på hundarna.

Kotten kom då och då upp på land för att skaka av sig, för trots att det var långgrunt blev han genomblöt när de stora hundarna skvätte på honom.

Den här veckan har inte varit så varm. Jag och hundarna har arbetet i trädgården, när jag inte har förberett årets första skrivarkurs på Färgargården.

Hundarna är alltid i min närhet när jag arbetar i trädgården och jag blir alldeles varm i hjärtat av att de är tillsammans med mig hela tiden.

På fredagen började skrivarkurserna på Färgargården. Hundarna var hemma med husse, som inte aktiverar dem lika mycket som jag gör på dagarna. Det gjorde att jag varje dag kom hem till ett hus fullt av fluff från något gosedjur som Kotten mördat under dagen.

På söndagen fick Kotten och Kiara följa med på eftermiddagen och tillbringa två timmar på skrivarkursen. Själva programmet var slut. Nu delades diplom ut och allt packades ihop. Alla tog farväl av varandra och alla hälsade på hundarna. Jag tror att många blev lite försenade på grund av att Kotten och Kiara kom till stugan.

Jag var så stolt över Kotten som frimodigt sprang runt och hälsade på alla personer. Kursdeltagarna var tio stycken, sedan dök föräldrar, morföräldrar och respektive upp för att hämta de som hade gått på skrivarkursen. Det var många människor, Kotten hälsade på alla.

Han har verkligen vuxit som "person" den här veckan och jag älskar honom mer än någonsin.

Kiara som varit så rädd hela veckan, för blåsten, för ledningar som ramlade ner över hundarna i hundgården när arbetare tog bort telefontrådar... Hon vågade knappt gå ut... Även hon har vuxit de senaste dagarna och på morgonpromenaden var det en glad, frimodig Kiara som följde med ut i skogen, utan att kasta ängsliga blickar upp mot träden. Istället jagade hon möss i det höga gräset, busade med både mig och Kotten och var så lycklig. Mitt hjärta svämmade över av kärlek.

Nu ska jag gå ut och vittja växthuset som jag inte har hunnit besöka på ett par dagar. Jag tyckte det lyste väldigt rött där inne, så det lär vara fullt av tomater, och förmodligen gurkor också.

Ha en riktigt fin dag, det vet jag att vi kommer att ha!


Läs tidigare inlägg om Kotten, vår nya flockmedlem, en Nederlandse Kooikerhondje, Kooiker:
Välkommen hem lilla Kotten.
En vecka med Kotten.
En vecka utan Tudor två med Kotten.
Kotten, Kiara och Smilla.
Snön ligger lika djup som Kotten är hög.
Kooikervalpen Kotten 13 veckor.
Intensiv vecka för Kooikervalpen Kotten.
Så mycket folk tyckte Kooikervalpen Kotten.
Kooikervalpen Kotten ute på nya äventyr.
Kooikervalpen Kotten fyra månader.
Kooikervalpen Kotten får nya lekkamrater.
Kooikervalpen Kotten börjar grundkurs på Brukshundsklubben.
Nästan en vecka utan Kooikervalpen Kotten. 
Kooikervalpen Kotten fem månader
.
Kooikervalpen Kottens första värmebölja.
Kooikervalpen Kotten testar spår.
Kooikervalpen möter haren.
Kotten på Kooikerträff och Berner Sennenträff.
Kooikervalpen Kotten sex månader.
Kooikervalpen Kotten tar sin första simtur.
Bernersennenträff och simning för Kooikervalpen Kotten
Kooikervalpen Kotten 7 månader.
Kooikervalpen Kotten en sakletare.
Utställningsträning för Kooikerhunden Kotten.
Kooikerhunden Kottens första besök i skrivarstugan.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

   

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!