Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 6 juli 2019

Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes

Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes

Det här är en bok man absolut inte ska läsa om man är mörkrädd. Den var mycket skrämmande. Jag lyssnade på den när jag var ensam i skrivarstugan och det var läskigt. En bok jag inte kunde sluta lyssna på, trots att jag i början kände att jag ville sluta läsa. Då irriterade jag mig på att det hoppades fram och tillbaka i tiden och jag inte riktigt hängde med. Men det var just tidshoppen som gjorde bokens handling fängslande. Man visste att något var helt fel, men man kunde inte ana vad det egentligen var.

När jag nu läser baksidestexten tycker jag att den avslöjar allt för mycket av handlingen. Eftersom jag aldrig läser en baksidestext innan jag läst boken har jag ingen aning om vad ska hända. Det är just det som gör den här boken så otäck.

Berättelsen handlar om Catherine Bailey. Hon är ung och är ständigt ute och fester med sina vänner. Tills en dag då det spårar ur och hon drabbas av tvångssyndrom. Hon måste kontrollera att dörren är låst, inte en gång, utan fem, sex, sju, åtta, tio gånger. Även ytterdörren in till hyreshuset, om hon blir avbruten måste hon börja om igen. Om man inte läser baksidestexten har man ingen aning om varför hon beter sig på det här sättet, inte förrän handlingen nystar upp den skrämmande historien.



Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!