Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 22 april 2010

Baksidestext till Theos Pompeji

En islandsbild får symbolisera dagens blogginlägg som handlar om boken "Theos Pompeji". Sitter vid min lilla bärbara dator i min kalla sommarstuga och har inte mina bokomslag i denna datorn, men islandsbilderna finns här, eftersom detta är min "resdator". Imorgon ska jag föreläsa i Helsingborg, det är därför jag är i stugan, och för att jag ska jobba intensivt några dagar med "Boudicas strid mot Romarna".

Här kan du nu läsa baksidestexten till "Theos Pompeji":

En augustimorgon år 79, i staden Pompeji vid vulkanen Vesuvius, blir Theo vittne till något som förändrar hans liv för all framtid. Upplevelsen för honom till en sierska som uttalar en spådom, som gör att Theo kastar sig handlöst in i nya skrämmande händelser. Allt för att undvika det katastrofala öde som väntar.
En fascinerande bok om Theos liv i Pompeji, som vävs ihop med romartidens historia. Här får du följa de dramatiska händelser som formar Theo till den person han är när han möter Ramona. En bok fylld av nervpirrande äventyr i väntan på vulkanutbrottet som förintar Pompeji.

Snart kommer du även att kunna läsa utdrag ur boken på min hemsida www.kimselius.se (KLICKA HÄR) och även läsa Smakprov ur boken (vilket innebär cirka 2 kapitel).

Nu väntar jag bara på bokomslaget i sin helhet och sedan är boken klar att gå iväg till tryckeriet och jag kan koncentrera mig till 100% på "Boudicas strid mot Romarna".

Jag hör av mig igen när du kan läsa utdrag ur boken och Smakprov.

Kramisar Kim

4 kommentarer:

  1. Skickar en värmekram - det låter lite ruggigt med en kall sommarstuga!

    SvaraRadera
  2. hej kim det är lara som du har träffat i påarp skola
    jag ställa en fråga till dej
    hur känner du dej när du skrev vikingaträl?
    hur lenge tid tåg det foratt skriva den?
    hälsningar
    lara saade kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hej Lara
    Jättetrevligt att träffa dig idag. En mysig skola, mysiga lärare och elever och du är en av dem!
    Jag åkte till Danmark på researchresa och besökte alla platser jag skrev om i Vikingaträl, samt många vikingabyar som finns i Danmark. Kände mig som en riktig viking när jag skrev boken.
    Det tog 2,5 år att skriva Vikingaträl.
    Kramisar från Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!