Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 18 juni 2010

Vad vore en författare utan läsare...

...ingenting... Om ingen läser det jag som författare skriver... kan jag då kalla mig författare?

Idag har jag haft besök av en av mina läsare Roxana, ett av mina stora fans. Roxana har läst alla mina böcker och följt mig under många år och har bloggen Kimseliusbooks. Där berättar hon olika saker omkring mina böcker, lägger ut smakprov, fördjupar sig i de ämnen mina böcker tar upp, och mycket annat intressant. (Just nu har hon en enkel tävling där hon lottar ut en av mina böcker.)

På bilden står vi i trappan upp till min skrivarlya och Roxana är fascinerad av att se omslagen utan text och i den storleken. Det är då först man ser alla detaljerna. Omslaget till boken Svarta Döden är riktigt ruskigt i närbild, med alla lik och skelett som ligger runtom den svarta figuren som föreställer Döden. Men så är det också en mycket otäck bok som handlar om pesten.

Roxana och jag har diskuterat böckerna och spelat in en videofilm. Så fort jag har redigerat filmen kommer jag att lägga ut en länk till den här från min blogg. Hundarna älskade Roxana och lämnade henne knappt i fred när de var i närheten av oss.

Att ha läsare och fans som engagerar sig och skriver om mina böcker betyder oerhört mycket för mig. Det gör mig glad och jag inser hur mycket mina böcker betyder för läsarna. Att få höra Roxanas svar på de frågor jag ställde under videointervjun var inspirerande och gjorde mig mycket skrivsugen. Att se glittret i ögonen på henne när hon talade varmt om mina böcker, det var som att ha fått en miljon.

För även om jag alltid skriver varje bok till mig själv, betyder läsarna otroligt mycket. När någon älskar mina böcker lika mycket som jag gör, då blir jag lycklig!

Vill avsluta med några tänkvärda ord:

En del har bara en bok inom sig,
andra har ett helt bibliotek.

Med all den fantasi jag bär inom mig känns det som om jag skulle kunna fylla ett helt bibliotek med mina böcker, om jag bara får leva tillräckligt länge.

Tack Roxana för en trevlig dag och ett stort tack till alla mina läsare/fans för att ni finns!

Kramisar från Kim

3 kommentarer:

  1. Vilken lyx att Roxana fick komma till dig. :D Lycko tjej säger jag... :D

    Kram Jenny M

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt med sådan läsarkontakt och hängivenhet! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny. Ja, hon verkade rätt nöjd. Kanske det blir din tur en annan gång? Kram Kim

    Hej Ann, ja mina läsare är helt otroliga. Jag är så glad för dem, alla deras brev, mail, fanklubbar, fanbloggar, ja alla sätt de visar hur mycket de tycker om mina böcker. DET är inspirerande, jag lovar. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!