Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 2 mars 2012

Skrivartips från en författare

På bokmässan 2011 blev jag intervjuad av Skriva.net. De spelade in när jag lämnade mitt bästa skrivtips och här kan du se intervjun:


Här ser du hur det såg ut när de intervjuade mig.
 Det var riktigt roligt och mycket spontant! Hoppas att du tyckte om det lilla filmklippet!

Kramisar Kim


Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker.

3 kommentarer:

  1. Bra tips kan man sannerligen inte ha för många av och för den som vill skriva historiska böcker måste det ju vara en guldgruva att få tips av Dig Kim
    Ha en riktigt fin fredag
    Stor kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Trevligt att ta del av hur du arbetar på detta sätt. Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Hej Emma
    Tack!Dina ord värmer. Detsamma vännen!
    Kram Kim

    Hej Elisabeth
    Tack. Hoppas du får en fin helg också!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!