Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 26 juni 2012

Skrivartävling, vinn 10.000 kr och få din novell publicerad

Tidningen Hemmets Veckotidning utlyser en novelltävling där vinnaren tilldelas priset på 10.000 kronor på Bokmässan i Göteborg den 29 september.

Vad skulle du vilja berätta för fler än 400 000 läsare om du fick chansen? Något omvälvande kärleksdrama, något infernaliskt kul? Något erbarmligt sorgligt eller en intrig som får läsarna att bita ner naglarna? Om syskon, om barn, föräldrar eller trolovade?

Nu kan du vara med i vår stora novelltävling – och ha chansen att vinna 10 000 kronor!

Längden får vara högst 15 000 tecken, max 9 A4-sidor, 30 rader per sida. Och du har till och med den 15 augusti på dig!

Vinnaren koras på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg den 29 september!

I juryn sitter författaren Aino Trosell, Hemmets Veckotidnings chefredaktör Pia Ljungqvist och Hemmets Veckotidnings fiktionredaktör Gunilla Wall.

Läs mer om novelltävlingen och ta del av författaren Aino Trosells skrivtips på den här länken.

Fler skrivtävlingar hittar du här.

Lycka till!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok (Välj fritt bland mina utkomna böcker) Läs mer om Boudicas strid mot Romarna.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst.

Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

5 kommentarer:

  1. Du skriver Hemmets Journal och länkar till Hemmets veckotidning...

    SvaraRadera
  2. Hej Sune
    Tack för att du uppmärksammade mig på det. Har nu ändrat.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Hejsan. Det finns inga uppgifter om vilken tid på bokmässan.

    SvaraRadera
  4. hej det finns inga upgifter om vilken tid på Bokmässan. Du råkar inte veta?

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym
    Nej, jag vet tyvärr inte. Du kan antingen klicka på ovanstående länk till tävlingen, där kanske du får reda på tiden på bokmässan, eller läsa i bokmässan program på nätet och i mässtidningen. Lycka till!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!