Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 10 juli 2012

Jag är ingen övermänniska, jag bara älskar att skriva!


Just nu är jag inne i en intensiv skrivperiod. Orden bara väller ur mig och jag skriver...

Först ut är Mayafolkets Hemlighet, den 17:e boken om Theo och Ramona. Den här gången far de till Mexiko och mayaindianernas fantastiska städer.
Den boken ligger på tryckeriet och jag väntar ivrigt på att få se det färdiga resultatet!

Nästa bok som är på väg till tryckeriet är Den där dagen. Det är den första tonårsbok som jag ger ut. Ska bli spännande att höra vad läsarna tycker om den här boken. Den är MYCKET annorlunda mot mina tidigare böcker. Den skrevs för exakt trettio år sedan! Alltså en "byrålådsbok".

Därefter kommer min Skrivbok: Att skriva med glädje. Här berättar jag om i stort sett allt, från början till slut. Om min väg till författarskapet, hur du kommer över skrivkramp, skriver en bok, skickar till förlag, korrekturläser och mycket mer. Efter 15 år som etablerad författare, och 10 år som egen företagare, har jag en hel del att lära ut, eller vad tror du?

Den fjärde och sista boken för 2012 är Mysrys, en novellsamling. Här kommer du att hitta många berättelser. En del är publicerade på bloggen, men många av dem har bara legat i byrålådan, trots att de är nyskrivna. Nu får de äntligen se dagens ljus i den här boken, som ännu inte har fått något omslag. Kommer att berätta mer om den i ett annat inslag!

Om du tror att jag är en övermänniska som kan prestera många böcker på en gång, får du tänka om. Jag är helt vanlig människa som älskar orden och prioriterar skrivandet. Jag skriver jämnt, sju dagar i veckan, hela dagarna, tidig morgon till sena kvällen. Det fungerar bra, eftersom även min man arbetar med mina böcker: omslagen, packning, fakturering, korrekturläsning osv. Han har alltid uppmuntrat mig att skriva, för han ser hur bra jag mår då.


Nu har du FYRA nya böcker att se fram emot i höst. Nästa år blir det förmodligen inte lika många. Om jag inte "dammar av" några av de andra byrålådsböckerna och publicerar dem tillsammans med nästa historiska äventyrsbok.

Kramisar från Kim

Vinn en signerad bok (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa.

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. 
Här kan du köpa mina böcker.

2 kommentarer:

  1. Frågar igen för fick inget svar. Varför lägger du upp bilderna i dålig upplösning här på bloggen?

    förövrigt ÄLSKAR jag dina böcker. Ska köpa någon av de nya också.
    kram sophia!

    SvaraRadera
  2. Hej Sophia
    Har svarat dig på din fråga för flera timmar sedan...
    Tack! Kanske vi ses på någon av mina signeringar?
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!