Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 26 oktober 2012

Skrivtävling på IFocus: Vinn Skrivboken Att skriva med Glädje av Kim M Kimselius

Fick tips om en skrivtävling där priset var att vinna min, Kim M Kimselius, skrivbok Att skriva med glädje. Jättekul!

Det är sajten Skrivlust i Focus som har skrivtävlingen. Det enda du ska göra är att skriva en liten kort text på 300 ord. Läs mer om tävlingsreglerna här.

Här nedan kan du läsa mer om Att skriva med glädje:


Baksidestext Att skriva med glädje:

Med en dunderdebut: 11.000 böcker sålda på en vecka, 22 böcker utgivna och 15 år som författare, vet Kim M. Kimselius hur man skriver en bok.
Här delar hon generöst med sig av sina kunskaper i en glädjefylld bok där hon berättar om allt, från första början till färdig bok.
En bok som gör det möjligt för alla att skriva, på ett roligt och inspirerande sätt!
"Skriv direkt från hjärtat!" säger Kim, och det är precis det hon har gjort!
.....

Läs Smakprov ur Att skriva med glädje här.


Några röster om Kims skrivande:

"Den här boken om att skriva är verkligen jättebra, både heltäckande och detaljrik. Går att läsa styckvis och ger många roliga råd och ovanliga ingångar. Jag arbetar som bibliotekarie och kommer att använda den när jag gör skrivövningar med barn - samtidigt är den tillräckligt lättläst så att jag kan rekommendera dem att läsa den själva!" Bibliotekarien Erika
"Kim, man blir så lätt förälskad i dig, dina böcker, dina karaktärer och din öppenhet och din fömåga att dela med dig och inspirera! Årets nobelpris i självkänsla går till Kim M Kimselius!" Copywritern på författarsajten 1av3.se
"Dina tips har verkligen hjälp mig extremt mycket! --- Jag är bara 19 år och hade inte en tanke på att det kunde finnas möjlighet för mig att bli publicerad förrän jag hittade din blogg --- Jag hoppas att jag någon gång blir publicerad, du har fått mig att tro att det finns en möjlighet. Tack!" Anonym
"Vill bara säga, att jag alltså är imponerad av, inte bara dina berättelser som sådana, utan även av ditt mycket flödande och spänstiga språk!" Carsten Palmer Schale

Recensioner av Att skriva med glädje:

"Den här boken om att skriva är verkligen jättebra, både heltäckande och detaljrik. Går att läsa styckvis och ger många roliga råd och ovanliga ingångar. Jag arbetar som bibliotekarie och kommer att använda den när jag gör skrivövningar med barn - samtidigt är den tillärckligt lättläst så att jag kan rekommendera dem att läsa den själva!" Bibliotekarie Erika
"Just nu läser jag din bok Att skriva med glädje. Den ger mig så mycket inspiration, att jag igår började på en skrivarcirkel! Skriv, skriv, skriv heter den och nu skall jag försöka börja på min första distansuppgift att skriva 2 A4 sidor om någon händelse i mitt liv. Tack Kim för att du skriver och ger oss andra tips!
Kram Astrid 
"
.....



Utdrag ur Att skriva med glädje:

Älska orden lika mycket som jag gör!
Det här är ingen självbiografi, eller övningsbok i skrivandet. Den här boken handlar om kärleken till orden, något jag kallarSagans kraft och Ordens makt.
Här vill jag visa dig hur lätt det är att skriva, om du gör det på rätt sätt. Med dina ord kan du förändra en hel värld, du kan skänka glädje och inspiration, få läsarna att gråta och förflytta dem i tid och rum. Du kommer att bli en riktig trollkarl när du behärskar Sagans kraft och Ordens makt.
I den här boken tar jag dig med från början till slut. Jag berättar om min väg till författarskapet, och jag delar med mig av allt det jag lärt mig sedan jag debuterade som författare 1997.
Min förhoppning är att du, efter att ha läst den här boken, ska älska orden lika mycket som jag gör.
Slå dig ned i lugn och ro och låt mig genom ordens magi förflytta dig in i bokens värld.
Kramisar från Kim M Kimselius
Här kan du se några av bokens 63 kapitel:Tips för dig som drömmer om att bli författare
Skriv en bok
Kött på benet
Gestaltning
Hitta ditt författarspråk
Första meningen
Motivation och discipin
Korrekturläsning
Skrivkramp
Tid att skriva
Bygg upp din berättelse
Bokens namn
Spökskrivare
Hur långt ska ett kapitel vara
Antal manusblad
Dags att skicka till förlag
Bokomslag från idé till färdigt omslag
Föreläsningar
Ge ut på eget förlag

...........



Lycka till! Om du inte har turen att vinna boken på Skrivlust i Fokus kan du försöka på nedanstående tävling!

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!