Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 30 november 2012

Vinnare av Kim M Kimselius böcker i månadstävlingen November månad har recenserat Att skriva med glädje

Ännu en månad har sprungit ifrån oss i rasande fart och nu är det återigen dags att dra vinnare av Kim M Kimselius böcker i månadstävlingen. Om du ännu inte har deltagit tycker jag det är dags att ta chansen att vinna någon av de nyutgivna böckerna. En ny tävling börjar imorgon. Det kommer att bli den allra sista månadstävlingen! Har du ännu inte tagit chansen att vinna en signerad bok är det dags att passa på nu!

Så här skriver månadsvinnarna om Att skriva med glädje:
Ja, du läste rätt, det står månads-VINNARNA. Det kom in så många recensioner av min skrivbok Att skriva med glädje att jag bestämde mig för att dra två vinnare. Så här skriver den första vinnaren:



Jag köpte den här boken direkt av Kim på bokmässan i Göteborg vilket såklart var alldeles särskilt roligt. Rätt snart började jag i den och när jag väl gjort det läste jag ut den i oerhört rask takt.

Kim M. Kimselius delar med stor generositet med sig av sin erfarenheter, här liksom på sin blogg,  och av den skrivglädje hon själv känner.  

Boken beskriver dels lite ur författarens eget liv där man får ta del av hennes egna erfarenheter både när det gäller att skriva böcker och att vara utgiven på förlag men även om och att sedan själv starta ett eget bokförlag och ge ut sina böcker på så sätt. Personligen intresserade den delen mig mest.  Man får en hel del praktiska tips när det gäller att komma igång med skrivandet, hålla igång det och även att strukturera upp det. Det återkommande temat i boken är att det gäller att disciplinera sig och sitt skrivande om man vill lyckas och bli en bättre författare. Det gäller att ta alla tillfällen i akt att öva upp sig i skrivandet. Tillvägagångssätten är desto fler och författaren visar stor ödmjukhet för att olika sätt passar olika människor samtidigt som man får veta hur hon själv lägger upp sitt arbete 

Boken täcker verkligen det mesta man verkar behöva veta och en del överraskningar bjöd den också på. Jag saknade ingenting och det var en mycket bra balans mellan de olika ämnena; Kims egna erfarenheter, allt som har att göra med själva skrivardelen och så slutligen det praktiska kring försäljning, förlag och annat som man behöver veta. Särskilt mycket tyckte jag om avsnitten om att skriva dikter och sagor. Det kan bero på att jag själv skriver både och … 

Titeln på boken genomsyrar varenda stavelse i densamma. Den här boken andas skrivglädje, hopp och möjligheter! Läs den så får du fortsatt inspiration oavsett var i skrivandet du själv befinner dig!


Den som har skrivit de här fina orden är Helena Milton.

Nästa vinnare skriver så här:

Jag har läst Att skriva med glädje, en härlig bok med massor av bra, inspirerande skrivtips och fina minnen ur Kim's liv.

Boken är skriven direkt ur hjärtat, med mycket värme och glädje - och den var svår att lägga ifrån sig :-)


Kim, jag är så glad att jag har läst den här boken och längtar efter att få läsa dina andra böcker!

 

Det är Dakota Diamond som är den andra vinnaren.

Om ni båda mejlar mig genom att klicka på den här länken och lämna namn, adress samt önskad signerad bok, så skickar jag vinsten snarast. Stort grattis till er båda!

Vill även passa på att tacka alla andra som har skickat in otroligt fina omdömen om många av mina böcker. TACK! Det har varit jättekul att läsa dem alla. Ja, faktiskt så roligt att jag funderar på att ha någon liknande tävling nästa år, vad sägs om det?

Om du inte vann den här ngen har du en sista chans, nästa månadstävling startar imorgon. Men du kan också vara med i jultävlingen och vinna en signerad bok. Lycka till!

Kramisar Kim


Vinn en signerad bok  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.)

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här

1 kommentar:

  1. Åh, it´s my lucky day, att få vinna en valfri signerad bok av dig. TACK snälla Kim!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!