Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 31 januari 2013

"Ämnet tillsammans med Kimselius berättartalang göra att boken lämnar ett starkt avtryck hos läsaren" Tidningen BLT om Den där dagen av Kim M Kimselius

Om du har följt min blogg under ett tag, och läst alla de tidigare recensionerna av min bok, Den där dagen, förstår du hur glad jag blir även för denna otroligt fina recension.

Den här gången är det tidningen BLTs recensent Hanna Lindbom som har skrivit ett omdöme om boken. Läs och tyck till!

Den där dagen handlar om sjuttonåriga Angelica, som efter en fruktansvärd händelse drar sig undan, förändras och sluter sig inom sig själv. Hon försöker glömma, men händelsen tär på henne och minnena tar över hennes liv.

Ingen i hennes omgivning förstår allvaret och Angelicas nedåtgående spiral fortsätter. Till slut fattar hon ett beslut, hon har insett att det bara finns en utväg kvar. Men först skriver hon ner berättelsen, från början till slut, om vad som hände den där dagen.

Kimselius beskrivning av Angelicas känslor, hennes tvivel och rädsla, skuld och självförakt, är uttrycksfull och levande. Likaså sättet på vilket hon beskriver kärleken mellan Angelica och Rickard.

Boken rymmer två starka, otäcka scener, där det som inträffat beskrivs detaljerat, men utan att frossa i det hemska. Spänningen byggs upp skickligt och stegras genom hela boken och läsaren sugs in i en historia som är svår att lägga ifrån sig.

Den där dagen tar upp ett viktigt ämne och Kimselius lyckas leverera flera viktiga budskap.

Det är tydligt att boken har skrivits med ett syfte. I slutet av boken finns, som vanligt, en faktadel. För bakom handlingen i boken ligger en otrevlig verklighet.

Ämnet tillsammans med Kimselius berättartalang göra att boken lämnar ett starkt avtryck hos läsaren.

Hanna Lindbom, BLT

Visst var det en otroligt bra recension? Jag är jätteglad för den. Tack snälla Hanna!

Väntar med spänning på fler recensioner! Har du läst någon av mina böcker? Skriv gärna till mig och berätta vad du tycker om boken/böckerna. Klicka här för att skriva din recension.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Jag med några av mina 23 böcker.
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!