Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 25 september 2013

Bokmässan monterbygget klart hos Kim M Kimselius

Bokmässans monterbyggardag började med en underbar soluppgång, -3 grader och sedan strålande sol.

Igår lämnade vi av alla saker i montern. Idag började byggandet av bokpyramiden. Innan den är klar har jag i stort sett ingenting att göra. Mer än att plocka upp i garderoben och vänta på att få täcka pyramiden.

I år har vi ny färg på tyget till pyramiden. Mjukt duvblå, som jag tycker passar bra till Persiens Pärla, Månstenen och Spöket på Stora Mossen. Efter ett litet tag syns det dock inte så mycket av tyget längre...

Ja, då har jag börjat placera ut böckerna. I det här läget känns det hopplöst. Med 27 titlar vet jag inte riktigt hur jag ska få plats med alla böcker. Ett bra val i år var därför att ha en bokhylla att fylla med samtliga nya böcker.

Sakta men säkert börjar montern ta form. Många tavlor blev det att sätta upp i år.

Till slut har vi gjort så mycket vi kan göra för idag. Då täcker vi över böckerna och går hem. Nu ska det läggas mattor i gångarna, och städas. Imorgon fixar vi till det sista och väntar på att besökarna ska anlända.

På väg "hem" från bokmässan passerade vi Ica Focus som hade de här ljuvliga chokladfrukterna.
Visst ser de läckra ut? Jag köpte inga ;-)

Nu laddar jag inför morgondagen och hoppas få träffa många lärare, bibliotekarier, läsare, fans och författarkollegor.

Den här veckan är det bokmässa,
därför har jag boktema hela veckan!
26-29 september 2013 kan du träffa mig
i monter B09:20 på
Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.
Jag signerar och berättar om mina böcker.
 

Monterbygget klart.
Bokmässans första dag, kändistätt.
Bokmässans andra dag.
Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!