Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 7 oktober 2013

Filmintervju med Kim M Kimselius från Bokmässan i Göteborg

På Bokmässan i Göteborg blev det många intervjuer gjorda. Här är det Helena Milton som har gjort en Youtubefilm av intervjun med mig.

Författarintervju med Kim M. Kimselius


Här är de böcker jag kom hem med från bokmässan. Jag hade siktet inställt på Den där dagen av Kim M. Kimselius men kunde inte motstå novellsamlingen Mysrys av samma författare så den köpte jag också.


 
 
Titta, vilken fin dedikation! Glad som en lärka och stolt som en tupp blev jag. :) Så är det så att jag "brukar" (inom citationstecken eftersom jag ju bara varit på bokmässan två gånger ...) vilja bege mig till Kims monter väldigt tidigt så jag hinner få en liten pratstund med henne innan det kryllar av folk i montern. Så även denna gång. Jag gick dit på torsdag förmiddag. Via nätet hade Kim och jag pratat om eventuell intervju och hon hade tid så jag gjorde min allra första intervju. Jätteroligt! Tack Kim!

Här kommer den. Kim berättar om skrivande och egenutgivning.



Ja, det var Helena Miltons fina intervju. Den här intervjun gjordes på Bokmässans första dag, då jag fortfarande hostade från lunginflammationen. Åh, vilken fantastisk bokmässa det var i år. Längtar tillbaka...

Se fler intervjuer och foton från Bokmässan i Göteborg:
Monterbygget klart.
Bokmässans första dag, kändistätt.
Bokmässans andra dag.
Slutsummering Bokmässan 2013.
Intervju av mig på Bokmässan gjord Ingemar Lönnbom.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 26 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fantastisk bokmässa! Så kul att ses igen. Jag ser också mycket fram emot nästa år.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Anneli
    Visst var den extra rolig i år? Eller så var det bara för att vi känner varandra lite mer nu! Då ses vi, samma tid och plats nästa år ;-)
    Kramar från Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!