Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 28 oktober 2013

Mitt Paradis Juli 2013

Att få bo som jag gör är få förunnat och jag vill gärna dela med mig lite av min vardag och omgivning. Vet att mina fans tycker det är kul att få se hur det ser ut runtomkring där jag bor. Eftersom det är juli har jag besök i stort sett hela månaden. Det kommer du att märka ibland fotona.

Barnbarnet Frida kom på besök och passade på att rida hos Kolshults Ponnybus

Lilla Grynet sover gott i solen på förstukvisten tillsammans med blommande citron-, och clementingträd.

Frida på promenad tillsammans med Pluto och Tickie

Honungsrosen blir allt större för varje år

Det har varit ett gott år för pionerna, även de doftande och ljuvliga

Det roliga med den honungsros vi har är att knopparna är gula, när den slår ut är blomman gul och ju äldre den blir, desto vitare blir den.

Frida kopplar av med lite läsning i hammocken.

Vår 17 år gamla katt Tiger

Trumpetblommorna har blommat hela sommaren i omgångar, om och om igen, totalt blommat sju gånger.




Pluto




På promenaderna händer det att jag springer på kantareller.

Blir lika glad varje gång jag ser en orkide



Den här bilden får mig att bli glad varje gång jag ser den. Tänk vad kul det kan vara att läsa. Barnbarnet Frida

Frida och jag passade på att besöka Kreativum. Här finns många saker att göra.

Pluto i nederkanten.

Här är det barnbarnen Meya och Noomie som hjälper till att plocka potatis

En del av familjen är med ut på hundpromenad.

Min guddotter Matilda har blivit stor och kom tillsammans med sin hund Åttan.

Vi var och shoppade och såg de här fina pallarna

Ett besök på Blekingeplantan minst ett par gånger varje månad är ett måste under vår/sommar/höst.

Matilda hittade en skön fåtölj att vila i.


Karlskrona från sin allra bästa sida


Matilda och jag testar kladdkakerecept



Min  Blåvinge som jag är så rädd om. Den är otroligt vacker och fotot gör den inte rättvisa

Vår tyska grannes dotter Nike, älskar Tickie och följer gärna med på promenad.




Bollhortensian har jättestora blommor i år, därför har jag lagt mina fingrar på den, för att du ska se storleken.










Älskar min Eldkrona, som skiftar i olika färger.

Även i paradiset finns det ormar. Den här dök upp framför mina fötter i trädgården.


Visst är de ljuvliga?



Oväder på gång. Efter ett tag brakade det lös rejält!

Egen skörd!

Första bilden av vår nya familjemedlem, Tudor. Här fem veckor.

Korna är mycket nyfikna på oss

Även tistlar är vackra!



Tickie blev rädd när det mullrade rakt över våra huvuden.

Även Pluto kom för att söka tröst.


Den här vackra himlen vaknade jag till en morgon.



Luktärter är min stora passion.

Ja, det var en liten vandring runt i mitt paradis. Hoppas att du tyckte om fotona. Alla bilder på blommor är tagna i min trädgård.

Har du sett de tidigare inläggen om Mitt paradis?

Ser med förväntan fram emot att höra vad du tyckte om fotona.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!