Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 18 november 2013

Ljuvlig höstdag i Blekinge tillsammans med mina Berner Sennenhundar

Tudor 5 månader, Pluto 9 år.
Söndagen den 17 november 2013 var något av de ljuvligaste höstdagar jag har upplevt. +11 grader, strålande sol, vindstilla och inte ett moln på himlen. Solen värmde så mycket att hundarna sökte sig till skuggan. Här kommer ett litet bildreportage från dagen. Mest är det foto på mina Berner Sennenhundar Tudor och Pluto, som hela tiden höll mig sällskap under trädgårdsarbetet.

Trollhasseln har fått fröhängen, färdiga att slå ut.

Första gången jag såg Trollhassel var nere i Skåne, när jag för första gången träffade mina svärföräldrar, det är nu 34 år sedan. Tänk vad tiden går... Jag har planterat trollhassel i trädgården till minne av den dagen.

Pluto följer mig som en skugga i trädgården, själv söker han skugga i den värmande höstsolen. Plutos fullständiga namn är Jamakis Pompeii Pluto. Han är döpt efter min bok Tillbaka till Pompeji, uppfödd av mig och har bott hela livet hos oss. En riktigt, riktigt underbar hund, som har tagit valpen Tudor till sitt hjärta och hjälper mig att fostra honom till en lika go hund som Pluto är.


Berner Sennenvalpen Tudor har spring i benen och passar på att ge sig ut på upptäcktsfärd medan Pluto sitter och tar det lugnt.

Vid Agilitydäcket hittade han något intressant.

Hej! Vill ni inte komma hit till mig, säger Tudor och försöker locka oss till sig.

 Jaha, då får väl jag komma till er då...

Full fart mot Pluto och matte har Tudor. Vill inte missa något spännande, kanske får man till och med godis...

Tickie kommer och hälsar på Pluto och mig. Annars går hon mest för sig själv och försöker hitta något ätbart på vår 2 tunnland stora tomt. Det finns fortfarande äpplen att äta.

Tudor och Pluto följer med mig in vår skog för att hämta grankvistar att täcka rosorna med.

 Pluto slår sig till ro medan jag fyller skottkärran med grenar.

 Tudor har fortfarande energi och försöker få igång Pluto att leka.

 "Om jag biter dig i foten då?"

Ingenting hjälper och till slut ger Tudor upp och lämnar Pluto för att istället gå på upptäcktsfärd bland granarna.

 Det finns många spännande dofter i skogen. Tudor går på jakt...

 Oj, vad var det där! Tudor stannar upp, lyssnar och tittar.

 Pluto håller hela tiden ett vakande öga över Tudor.

 In bland granarna bär det av. Allt ska undersökas.

 Lite läskigt var det allt där inne bland granarna.

Ska vi inte gå hem snart? Tudor ser längtansfullt bort mot boningshuset. Nu börjar han bli trött.

Okej, jag kommer väl tillbaka då, eftersom du ropar, säger Tudorvalpen och sätter full fart mot mig.

"Lägger du ut det här fotot på nätet, då biter jag dig i tårna", tänker Tudorvalpen, när han springer i full fart mot mig.

Kärran är lastad med grankvistar och det är dags att gå tillbaka in i trädgården för att täcka rosenrabatterna.

Äntligen! säger Tudorvalpen med sömnig blick. När jag skriver detta inlägg hörs ljudliga snarkningar från tre trötta hundar. Den som sover djupast är Tudor som har varit ute på äventyr idag!

Hoppas du också hade en underbar söndag! Ha det så gott!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!