Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 3 november 2013

Två härliga signeringar: Sölvesborg och Lund

Älskar att signera, att träffa fans, höra vad de berättar om mina böcker, bli inspirerad och åka hem för att skriva ännu en bok till mina läsare.

Den 25 och 26 oktober var jag iväg till Zimmerdahls i Sölvesborg och Akademibokhandeln i Nova Lund och signerade mina nya böcker Persiens Pärla, Månstenen, Spöket på Stora Mossen och Back to Pompeii.

Mina trogna fans Isa och Emma kom på besök. Isa har följt mig länge och lillasyster Emma har blivit nyfiken på mina böcker genom sin storasyster och är nu ett fan till böckerna. Jättekul att träffa dem varje år. Men oj, vad de växer! De är nästan vuxna nu!

Ett energiknippa kom in som en virvelvind genom dörren till Zimmerdahls bokhandel i Sölvesborg. "Känner du igen mig?" Det gjorde jag, trots att det har hunnit passera cirka 15 år och Helen har gått ned en hel del i vikt. Men glädjen och energin gick inte att ta fel på, det var samma gamla Helen, som jag jobbade ihop med på Althin Medical i Ronneby när jag flyttade till Blekinge 1995. Så roligt att träffa henne! Vi har hållit kontakten i alla år, skrivit julbrev till varandra och berättat allt som har hänt i våra liv.

Efter avslutad signering i Sölvesborg åkte jag vidare till Skåne och min skrivarstuga, med mig hade jag min lilla Tickie som håller mig sällskap i stugan. Hon är en fantastisk vakthund, ja ibland skrämmer hon mig rejält när hon varnar för något ljud utanför...

Signeringen på Nova Lund gick alldeles för fort. Fast egentligen var det bra, för jag hade vaknat med feber och var inte alls i form. Gertrud i butiken såg till att jag höll energinivån uppe hela tiden. Dessutom hade jag inhandlat mangosmoothie innan jag började signeringen. Ljuvligt för halsen och gav energi och vätska samtidigt. Köpte mer mangosmoothie på vägen hem, och ända sedan dess har jag längtat efter den. Får fixa en ny signering i Nova Lund!

Som vanligt hade jag otroligt roligt under mina signeringar. En man stannade abrupt till och sa: "Boudica! Det är inte varje dag man hör talas om henne!" Vi började samtala och han började studera titlarna och blev mycket intresserad, eftersom jag hade skrivit om många ämnen som han tyckte om.

Min kära vän Kerstin kom och överlämnade ett underbart nybakat bröd under signeringen. Alltid lika roligt att träffa henne.

Extra roligt var det att jag sålde några exemplar av den engelska boken Back to Pompeii, översättningen av Tillbaka till Pompeji.

Tyvärr blev det inga foton tagna, dels för att det var fullt upp hela tiden och dels för att jag i mitt feberrus helt enkelt inte tänkte på det.

Snart väntar nya signeringar. Kika in på min hemsida www.kimselius.se för att se tiderna. Kanske vi ses under någon av höstens signeringar. Det hoppas jag på!

Ha det så gott!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!