Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 1 januari 2014

Välkommen till år 2014

Jag med mina hundar Tudor, Tickie och Pluto
Ett nytt år ligger framför mig, ett oskrivet blad, även om almanackan redan är fylld med signerings- och föreläsningsbokningar.

I år har jag planerat att komma ut med tre nya böcker.

Redan i april/maj kommer första boken ut: Rädda min lillebror. Berättar mer om den boken längre fram. Redan nu kan jag säga så mycket som att den påminner om boken Spöket på Stora Mossen som har fått mycket fina recensioner.

I juli/augusti kommer det två nya böcker, en bok i den historiska äventyrsserien om Theo och Ramona. Dessutom kommer det ytterligare en bok i den nya serien Theo- och Ramonaäventyr.

Theo och Ramonas egna hemsida kan du följa arbetet med de nya böckerna, se hur omslagen byggs upp och läsa rader ur böckerna.

Antar att du blir nyfiken på de nya böckerna, men än får du ge dig till tåls ett litet tag, för så här i början vill jag inte berätta för mycket, än så länge vill jag behålla idéerna för mig själv. Däremot lovar jag att hålla dig informerad om allt som händer vad det gäller böckerna, när jag känner att det är dags att börja skriva om dem.

Om jag hinner med kommer jag även ut med en ny skrivbok och kanske jag äntligen får tid att göra bloggböcker. Ja i alla fall en bok. Mest för min egen skull. Vi får se vad som hinns med under 2014. Just nu känns det som om jag har all tid i världen på mig, men jag vet hur fort tiden springer iväg och snart är även det här året slut och jag sitter och skriver en ny årskrönika.

Önskar dig ett riktigt gott 2014. Hoppas dina önskningar slår in!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. 
Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År, Kim och lycka till med dina böcker! :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt Gott Nytt År 2014 önskar jag dig! Jag hoppas det blir ett lika händelserikt år som 2013 och jag ser fram emot dina nya böcker.
    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna-Karin
    Önskar dig ett superfint och lyckosamt 2014.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Astrid
    Tack för de orden! Lovar att det kommer fler böcker. Hoppas vi ses under 2014 också. Ha ett fint nytt år!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!