Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 12 februari 2014

Arbetar med flera böcker samtidigt

Trots att jag under januari-februari inte är ute och föreläser har jag fullt upp. Ja, egentligen har jag det hela året, men under den här tiden går jag helt upp i mina böcker och skriver.

Gårdagen tillbringade jag på lagerhotellet Selo, där jag gick igenom 1000 böcker från tryckeriet, eftersom det visade sig att av de 100 böcker vi hade tagit hem var 73 stycken felaktiga. Det var inte roligt att kassera alla böcker, men nu blev det så. Vi var rädda för att samtliga Tillbaka till Pompeji skulle vara förstörda, eftersom boken är slutsåld. Den här titeln säljer hela tiden och trycks ständigt upp. Ibland säljs böckerna fortare än planerat och då blir det plötsligt tomt i lagren.



Nu på morgonen har jag gått igenom PDF-fil från tryckeriet på Spöket på Stora Mossen, som plötsligt blivit mycket populär och sålde slut mycket fort, eftersom bibliotekstjänst beställde flera hundra exemplar av boken. Dag efter dag kom beställningarna och på grund av de stora beställningarna försvann boken snabbt. Nu har jag godkänt PDF-filen och tryckeriet kan börja trycka upp boken.

Har slutfört min "Hemliga bok" och lagt undan den.


Rädda min lillebror har fått sitt omslag helt klart, jag gör de sista korrekturändringarna och sedan ska boken skickas till tryckeriet för att komma ut i maj.








De böcker jag skriver intensivt på är Anastasias öde, som är den den 19:e historiska äventyrsromanen om Theo och Ramona. Aldrig hade jag kunnat tänka mig att det skulle bli så många böcker i den serien, när debutboken Tillbaka till Pompeji kom ut 1997. Anastasias öde kommer ut i augusti 2014.

Dessutom skriver jag på Skräckresan med Titanic, andra boken i min fantasyserie Theo- och Ramonaäventyr. Där det är DU som läsare av mina böcker, som bestämmer vad jag ska skriva om. Det är bara att mejla till Kim M Kimselius. Kanske blir din önskan en bok. Den här boken kommer ut i september 2014.

Som du ser är det inte någon semester direkt de här månaderna, när jag låser in mig i min skrivarlya. Det är upp runt 4.00 och sent i säng. Ibland sover jag inte mer än 5 timmar. Inget jag egentligen väljer att göra, det är orden som väcker mig, eller håller mig vaken och jag måste bara skriva.

Det är helt underbart att vara författare och ha fått ordets gåva och huvudet fullt av fantasi. Framförallt är jag oändligt tacksam över dig och alla andra som läser mina böcker, för utan dig skulle jag inte vara författare och få leva detta magiska liv. Tack för att du finns kära läsare!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 26 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!