Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 14 april 2014

Skrivtävling Vårförälskelse

Kärlek är nog det enklaste att skriva om, eller är det? Nu får du visa hur lätt du kan beskriva känslor i SkrivarSidans vårutmaning. Läs med nedan:

100 ord om din vårförälskelse


Pluto och Tudor. Foto Kim M. Kimselius
Nu är det dags för en ny skrivutmaning: Skriv 100 ord om din vårförälskelse. Det kan handla om kärlek till en människa, till våren, naturen, en blomma osv.

Texten ska innehålla exakt 100 ord plus titel och det ska vara en prosatext dvs berättande text och INTE en dikt. Om du är medlem skickar du in texten via sajten och väljer kategorin 100 ord. Är du inte medlem mailar du den till info@skrivarsidan.nu, skriv Skrivutmaning som titel på meddelandet och lägger in texten i det plus ditt för- och efternamn och postadress. Utmaningen pågår tom 25 april 2014.

Texten ska vara opublicerad och du får bara delta med ett bidrag. Medlemmarnas texter publiceras var efter det kommer in. Om du inte är medlem får du hoppas på att du vinner årsmedlemskapet eller bli medlem för att få ditt bidrag publicerat.

Två priser lottas ut bland alla som deltar:
Ett årsmedlemskap på SkrivarSidan
Novellantologin Kvinnan och eken, Ariton förlag

OBS! Du behöver INTE vara medlem för att delta.
Iréne, SkrivarSidans redaktion

Lät det som en intressant utmaning för dig? Då är det bara att sätta igång att skriva.

Lycka till!

Kika gärna in på Kimselius skrivtips

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 29 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!