Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 9 maj 2014

Föreläsning om Snapphanar på Sporrakulla gård



I helgen, 10-11 maj 2014, pågår Litteraturrundan i Skåne. Det är ett evenemang där du får möjlighet att lyssna på författare, besöka deras hem och mycket mer.

På söndag 11 maj 13.00-14.00 
kan du lyssna på när jag berättar om snapphanar.
Platsen är Sporrakulla Gård,
en magisk gammal snapphanegård.
Entré 20:-


Du kommer även ha möjlighet att köpa mina båda snapphaneböcker.
Snapphanar och Snapphaneresan.


Så här ser det ut i Litteraturrundans program,här hittar du även vägbeskrivning och GPS-koordinater:

Snapphanar och Sporrakulla gård -
Kim M Kimselius, Sporrakulla gård, Sibbhult, Östra Göinge

Kim M Kimselius berättar om snapphanarnas och Sporrakulla gårds historia.   
Sporrakulla Gård ligger i Kullaskogen i nordöstra Skåne utanför Sibbhult (cirka 20 kilometer sydost om Osby, cirka 30 kilometer norr om Kristianstad och cirka 30 kilometer öster om Hässleholm.). Cirka 3 kilometer från Sibbhult finns en liten skylt SPORRAKULLA GÅRD. Följ skogsvägen fram till parkeringen. Därifrån är det en kort promenad till 1600-talsgården. GPS: Latitude : 56.2877 Longitude : 14.2418   
 
13.00-14.00 Kim M Kimselius berättar utifrån sina historiska äventyrsböcker "Snapphanar!" och "Snapphaneresan" om Snapphanarnas historia och Sporrakulla gård. För eventuella frågor, kontakta forfattare@kimselius.se.             

20 kronor    

Om du aldrig besökt Sporrakulla gård är detta ett mycket bra tillfälle.

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!