Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 1 augusti 2014

Boktips: Skräckbåten och svarta damen av Katarina Mazetti



Skräckbåten och Svarta damen av Katarina Mazetti är en härlig bok som är lättläst och spännande.

Det är sommarlov och de fyra kusinerna Humlan, Julia, George och Alex ska åter få vara tillsammans med sin moster Frida på hennes skärgårdsö. Men sol- och badlivet kommer av sig när det plötsligt flyter iland en massa svart sörja på stränderna på ön. Vad är det för något, och var kommer det ifrån? Och vem är det som saboterar den idylliska sommarstaden Östhammar genom att dumpa sopor mitt i den stora fontänen? Kusinerna dras in i en härva som är smutsigare än vad de kunnat tro.

Ett sommaräventyr med spänning, humor och massor av god mat.

Femte delen i barnens favoritserie om kusinerna Karlsson. (9-12 år)


En bok jag gärna sätter i händerna på mina barnbarn.

Kim M Kimselius Författarblogg är rubriken idag "Tidig morgon på sjön".

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!