Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 20 augusti 2014

Håller på att bedöma böcker för Indie Books Award

Just nu håller jag på och läser och tittar på böckerna som har inkommit till tävlingen Indie Books Award, där jag sitter i juryn. Det är BoD Books On Demands som håller i tävlingen.

Det är ett roligt och mycket intressant uppdrag. Härligt att se bredden på egenutgivna böcker, de olika omslagen och de varierande tema böckerna tar upp.

Tycker det är fint att egenutgivarnas böcker uppmärksammas, för där finns många  guldkorn. Jag har redan läst flera egenutgivares böcker och recenserat dem här på Kimselius Boktips.

Den här gången läser jag inte för nöjes skull, jo visst gör jag det också, att läsa är alltid en njutning. Dessutom ser jag alltid på en bok som helhet och inte bara till innehållet. Säkert arbetsskada efter att ha arbetat i branschen sedan jag var i tjugoårsåldern. Många år har det blivit.

Har du också skrivit en bok och gett ut själv, får du hålla utkik efter nästa års Indie Books Award, för jag är säker på att priset kommer att delas ut fler gånger.

Nu ska jag fördjupa mig i böckerna igen.

Ha det gott!

Idag är rubriken "Det första jag ser..." på Kim M Kimselius Författarblogg.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Hej Marina

    Ja, det är jättekul! Så många olika, fina böcker som jag nog aldrig hade upptäckt annars.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!