Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 21 januari 2015

Skrivtävling Kriminalromantävling Vinn 5000 euro

Det här låter som en mycket spännande skrivtävling. Du har två månader på dig och hade jag inte haft andra bokprojekt på gång hade jag kastat mig över den här utmaningen. Har rest en hel del i de här trakterna när jag har föreläst om Det glömda kriget 1808-1809. Läs nedan vad som gäller:

KRIMINALROMANTÄVLING 

 

 
Svensk-Österbottniska Samfundet, bokförlaget Scriptum och tidningen Vasabladet och Österbottens Tidning utlyser en tävling för att få fram nya österbottniska kriminalromaner på svenska.

Det vinnande bidraget, och eventuellt också andra bidrag, ges ut i bokform på Scriptum.

Tävlingen är öppen för alla, men handlingen ska i huvudsak utspela sig i österbottniska miljöer.
Tävlingsbidragen skickas till

Svensk-Österbottniska Samfundet,
Kyrkoesplanaden 22 B 21
65100 Vasa
(både som papperskopia och USB-sticka)

Märk kuvertet ”Kriminalroman”.

Tävlingsregler

Tävlingen är öppen för alla intresserade, men handlingen ska i huvudsak utspela sig i österbottniska miljöer. Manuset ska inte ha publicerats tidigare.

Tre pris delas ut: 5000 euro (I), 3000 euro (II) och 2000 euro (III). Juryn förbehåller sig dock rätt att vid behov omfördela prissumman.

Det vinnande bidraget och eventuellt även andra bidrag ges ut i bokform på Scriptum.
Alla manus bedöms anonymt och ska skickas in under pseudonym. Till tävlingsbidraget bifogas ett slutet kuvert, signerat med pseudonym och manustitel, som innehåller skribentens namn och kontaktuppgifter.

Bidragen skall lämnas in senast den 15 mars 2015.

Manuskriptets längd kan givetvis variera, men 120-200 A-4 sidor rekommenderas. Manuskriptet bör ha radavståndet 1,5 och typsnittet Times eller Arial i storlek 12 samt 3 cm breda marginaler.

Jury

Juryn består av Nina Dahlbäck (ordf.), Kjell Herberts, Maria Sandin och Henrik Othman, vilka gärna svarar på frågor.

Nina Dahlbäck
tel 050 581 4904
nina.dahlback@hssmedia.fi

Kjell Herberts
tel 050 363 2895
kjell.herberts@abo.fi

Maria Sandin
maria.sandin@saunalahti.fi

Henrik Othman
henrik.othman@ot.fi

Lycka till!

Här hittar du fler Skrivtävlingar.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok.

"En väldigt bra bok för dem som skriver som hobby, har författardrömmar eller redan är författare" Tanja Dianovas bokblogg.

Läs mer om Att skriva med glädje.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!