Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 10 mars 2015

Staden på andra sidan - Kompassen Rekommenderas varmt till alla som älskar fantasi och äventyr

 Rekommenderas varmt till alla som älskar fantasi och äventyr. 
Alexander Nilsson har recenserat Staden på andra sidan - Kompassen. Nedan kan du läsa vad han skriver om boken.

"Idag, fredagen den 6:e mars har jag läst ut två böcker. Första boken i Percy Jackson-serien av Rick Riordan, en spännande bok som också var jättebra, men författaren Kim M Kimselius senaste fantasiroman Staden på andra sidan - Kompassen - tog hem priset. Det har gått ett bra tag sedan jag läste nån av hennes böcker och den här boken påminde mig återigen om vilken bra författare hon är. Rekommenderas varmt till alla som älskar fantasi och äventyr.


Recension av Staden på andra sidan - Kompassen
Kim M Kimselius visar ännu en gång sin förmåga att väva ihop ord till meningar och sedan förvandla dem till böcker som säljs fortare än smör. Det syns verkligen att hon älskar att skriva. Hon sätter hela sin själ i berättelsen och leder inte bara berättelsens huvudpersoner, Markus och Matilda på ett äventyr som hamnar i ett främmande land fyllt med magi, utan även läsaren själv. Efter de första orden fångar hon upp din uppmärksamhet och innan det första kapitlet är slut finns det ingen återvändo.​"

Tack för de fina orden, Alexander :-)

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Dagens rubrik på Kim M Kimselius Författarblogg är, Äntligen klar!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!