Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 24 april 2015

Boktips: Gift med djävulen av Ramona Fransson

Gift med djävulen av Ramona Fransson

Skickligt bygger författaren upp spänningen och det är svårt att sluta läsa. Personporträtten är starka och jag lider med de drabbade.

Ramona Fransson ska ha beröm för att hon inte är rädd för att döda de som man som läsare ser som huvudpersoner.

En bok som ger mersmak och får mig att vilja läsa fler böcker av Ramona Fransson.

Det här är en annorlunda deckare, en berättelse som överraskar och chockar och inte lämnar mig oberörd. Läs den!

Beskrivning av boken:
I den nionde verklighetsbaserade deckaren medGreger Thulin och hans kollegor på Grova Brottsroteln i Göteborg får de ännu ett märkligt fall på sitt bord. 

Tvåbarnsmamman Maria Eriksson anmäls försvunnen av sin arbetsgivare. Ingen har hört eller sett någonting i samband med försvinnandet, det verkar som att Maria har lämnat sitt hem och gått upp i rök. Hennes svärfar hävdar bestämt att hon lämnat sin man och sina två små söner för en annan man. Men kan det stämma? Maria älskar sina två söner över allt annat och även om hennes och Eriks äktenskap inte alltid är perfekt, så tycks hon inte ha någon anledning att försvinna frivilligt. 

Ju mer polisen gräver i fallet, desto märkligare blir det. Dessutom uppstår tvister mellan familjen Eriksson och Marias föräldrar när Erik vägrar låta sönerna Lars och Johan träffa sina morföräldrar. Mycket tyder på att Erik inte vill att sönerna ska tänka på sin försvunna mamma, utan låta livet gå vidare. Varför då? Kommer Greger och hans kollegor att kunna lösa detta märkliga fall?


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!