Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 9 oktober 2015

Boktips Vanishing Games av Roger Hobbs


Vanishing games av Roger Hobbs

När jag läste första boken av författaren, Ghostman, kände jag igen Lee Childs röst i berättelsen. Ghostman är den nye Jack Reacher. Om du har läst Lee Childs böcker kanske du förstår vad jag menar. Jag är riktigt stort Lee Childfan!

Roger Hobbs har lyckats fånga upp allt det som gör Lee Childs böcker så fängslande. Allt är beskrivet in i minsta detalj. Man kommer både hjälten och bovarna nära inpå livet. Man dras in i miljöerna och befinner sig på plats tillsammans med romanfigurerna.

Vanishing games tycker jag är bättre än Ghostman. Det är en riktig sträckläsningsbok som är svår att lägga ifrån sig, jag ville hela tiden veta vad som skulle hända. Det fanns ingen möjlighet att hjälten skulle klara sig ur knipan. Skickligt tar författaren med mig genom hela historien och håller mig fången ända fram till slutet.

Jag jobbar ensam.
Jag kanske är den bästa tjuven i världen men ingen kommer någonsin att veta någonting om mig. Eller ja, nästan ingen. För en livstid sedan hade jag en mentor, Angela. Hon lärde mig att bli kriminell, hur man genomför riktigt stora jobb.

Och nu, sex år efter att hon dumpade mig under ett jobb i Kuala Lumpur, skickar hon ett SOS till mig. Jag tror åtminstone att det är från henne. Och är det så, måste jag dit. Det är jag skyldig henne. Snart sitter jag på ett plan till Macau, antingen för att träffa en vän eller för att gå rakt i en fälla. Eller båda på samma gång.

Men det är så jag vill ha det. Att riskera livet är ibland det enda som gör mig riktigt lycklig.


Tycker du om actionfyllda spänningsromaner är den här perfekt för dig. Läs den!


Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!