Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 19 oktober 2015

Det kom ett mejl som knep till om hjärtat...

 Det kom ett mejl som knep till om hjärtat...

 
"Hej Kim!
Nu har jag och mamma läst färdigt "
Tillbaka till Pompeji".
Jag tyckte jättemycket om boken!
Den fick mig att vilja lära mig mer om Pompeji och vulkaner, särskilt Vesuvius. Jag har lånat faktaböcker och frågat mamma en massa för att lära mig mer.
Boken var väldigt spännande, lite läskig och sorglig.
Både jag och mamma har gråtit...
Ibland tvingade jag mamma att läsa flera kapitel för att det var så spännande. Som tur är har mamma läst den innan och vet vad som ska hända. Så någon gång har hon berättat lite i förväg, men hon har berättat lite lurigt för att inte avslöja för mycket i förväg.
Det jag tyckte bäst om i boken var att jag lärde mig saker och att läsa om själva utbrottet.
Tack Kim för en bra bok!

Kram Oskar Lill-Kim
PS. Nu ska vi börja med "
Vikingaträl" som jag köpte på bokmässan"


Det är den här lille killen som fått hjälp av sin mamma att skriva meddelandet. Han är döpt efter mig, eftersom båda hans föräldrar är stora fans till mina böcker. På bokmässan kom Lill-Kim och gav mig en bok med orden: "Nu ska du samla mina böcker i din bokhylla, precis som jag samlar dina böcker i min bokhylla." Du ser hans gula bok som han håller i handen. Den var mycket präglad av Tillbaka till Pompeji. Underbart att se :-)

Tack för ditt fina mejl Oskar/Lill-Kim

 
Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!