Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 29 april 2017

Packar för hemresa

Packar för hemresa

Det har varit en fantastisk vecka här i Uddevalla. Regn, sol, regn, kallt och varmt. Föreläsningar och research. Många möten med underbara elever, lärare, författare och personer som hjälpt till att förhöja boken Äventyr i Uddevalla.

Vissa kvällar har jag varit helt slut efter en intensiv dag, många intryck, möten med flera personer och ord som pockar på att få sättas på pränt, trots att jag inte ens har kraft nog att öppna datorn. Då har jag slocknat tidigt och vaknat energifylld till en ny dag.

Igår vräkte regnet ner. Då var jag utomhus i stort sett hela dagen och blev rejält blöt. Inget kunde stoppa vattnet som vissa tillfällen kom sidledes. Ändå var det en fantastisk upplevelse. Så här i efterhand är jag glad för att det inte var sol, även om jag just då tyckte det var synd, eftersom jag inte kunde ta så många foton jag ville, rädd för att kameran och mobilen skulle fördärvas av regnet.

Nu har jag många, många timmar i bilen när jag kan sitta och fundera över allt jag upplevt och bygga vidare på boken.

Du är hjärtligt välkommen till boksläpp den 14 september på Hallmans bokhandel i Uddevalla. Det kommer att bli ett boksläpp utöver det vanliga.

Nu ska jag stänga ner datorn, stoppa den i bagaget och gå ned för att äta frukost. Därefter börjar den långa färden hem till Blekinge.

Tack Uddevalla och alla människor som hjälpt till att göra den här veckan till en oförglömlig upplevelse.

Jag med några av
mina drygt 40 böcker.
Foto Bertil Knoester

 
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius 
Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


På min hemsida www.kimselius.se kan du läsa mer om mig och mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!