Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 22 april 2017

Stackars de som bor med en författare

Stackars de som bor med en författare

De har det inte lätt, de som bor med en författare. Igår var jag helt uppslukad av orden och skrev fem kapitel på förmiddagen. Det fanns ingen hejd på orden.

När maken kom upp till vårt gemensamma kontor började han prata med mig. Jag lät mig inte störas, utan hummade bara som svar. Den sista frågan jag uppsnappade var "Skriver du?" Även där fick ett hummande bli svar. Därefter blev maken tyst tills jag några timmar senare tog bort fingrarna från tangenterna och sa:

"Var det något du ville?"

Älskade make, tack för att du är så förstående och låter mig uppslukas av orden. Utan din förståelse och hjälp med hemmet och djuren, hade jag aldrig lyckats prestera så många böcker per år.

I boken 10 tips för att leva på din kreativitet, har Lennart Guldbrandssons sambo Matilda skrivit om hur det är att leva med en författare. Det var intressant att ta del av hennes ord. Jan säger inte så mycket, han bara ler och ser nöjd ut när jag knattrar ner nya ord.

Imorgon är det världsboksdagen. Den här dagen ägnar jag åt alla män, fruar och sambos som lever med en författare. Tack för att ni står ut med oss!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!