Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 1 december 2017

Då var det fredag igen...

Då var det fredag igen...

Tänk vad veckorna springer iväg. Idag är det första december, snart julafton, nyårsafton och ett nytt år, med alla de löften man fyller sig själv med. Nej, nu ska vi inte se så långt fram i tiden, utan ta var dag som den kommer.

Min mor sa alltid "Var dag har nog av sin prövning!" Så sant.

Mina ord är "Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter."

Har du några ord du bär inom dig, ord som har följt dig större delen av ditt liv, som innebär något för dig, som du vill berätta om.

Mina ord kommer från när jag var på konfirmationsläger på Ransbergs Herrgård i Ransäter. Där gjorde jag en almanacka för att räkna ned dagarna tills det var dags att åka hem. Ovanför bladen skrev jag just Så går en dag ifrån vår tid och kommer aldrig åter. Varje dag tog jag bort ett blad och kom närmare hemfärd. När det väl var dags för det ville jag inte åka hem. Då hade jag lärt känna alla, skaffat mig pojkvän och trivdes med livet. Men allting har ett slut, både det roliga och det dåliga.

Det här har varit en bra vecka, även om jag inte har fått så mycket skrivtid som jag hade önskat, men det får jag se till att få kommande vecka.

Vill du ha en utmaning inför helgen? Skriv dina klokord och berätta varför du just har dem. Om du inte har några klokord får du försöka hitta dem.

Mejla mig och berätta vilka dina kloka ord är, eller lägg in dem här i kommentarsfältet.

Skriv på och håll drömmen levande!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



3 kommentarer:

  1. Hej Kim!

    "Oma kieli, oma mieli" är min fras. Den betyder "eget språk, egen tanke/sinne/förstånd" och myntades till ett Mikael Agricola-jubileum för att påminna om hans betydelse för att skapa det finska skriftspråket.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera
  2. Nja, det finns väl inga "ord jag bär med mig" direkt...det skulle väl i så fall (på förekommen anledning!) vara "Det är genom att gå vilse man lär sig hitta" ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Per
    Jättefina ord, Per! Tack för att du delade med dig.
    Kram Kim :-)


    Hej Marina
    Underbara ord! När jag läste orden såg jag framför mig vår vandring genom Singapore <3
    Tack för att du delade med dig.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!