Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 3 december 2017

Hon som vakar av Caroline Eriksson

Hon som vakar av Caroline Eriksson

Caroline Eriksson bygger upp en kuslig stämning redan från början. Det är driv i berättelsen och karaktärerna är bra beskrivna. Jag tycker inte om huvudpersonen, men det är ju inget måste för att man ska tycka om berättelsen, som överraskar med en tvist. Upplösningen är spännande och oväntad.

En bok som var svår att lägga ifrån sig, en riktig bladvändare! Läs den!


Författaren Elena har nyligen separerat från sin man och bor tillfälligt i ett radhus utan mycket kontakt med omvärlden. Den enda hon träffar regelbundet är sin syster, men deras relation är ansträngd och fylld av hemligheter.

Håglös och med skrivkramp börjar hon iaktta grannfamiljen tvärs över gården. Bakom den prydliga fasaden tycks ett mörkt drama pågå mellan mannen och hustrun. Elena kan inte motstå impulsen att följa familjen Storm i smyg och ju längre hon går i sina ansträngningar, desto större blir oron för att något fruktansvärt är på väg att ske.

När tonårssonen Leo söker kontakt med Elena får hon direktinsyn i familjens liv. Det blir tydligt att hans mamma är en kvinna med ett mörkt förflutet, en kvinna kapabel till fruktansvärda handlingar. Elena dras in i en karusell som snurrar allt snabbare och som snart hotar att leda till katastrof för både henne och familjen Storm.




Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.




2 kommentarer:

  1. Kim, du ger alltid så bra boktips, men jag undrar, vilken är den sämsta bok du läst? :) God Jul!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna Be

    Tack! Nu blir jag glad. Minns ingen direkt dålig bok jag har läst. Om jag inte tycker om böckerna brukar jag bara lägga dem under Recensioner, istället för Boktips. Men där ligger även mina böcker, trots att jag älskar dem mycket. Det är bara att kika in under etiketten Recensioner.

    Hoppas du har hittat riktigt bra julläsning. Det kommer mer tips i helgen, på riktigt bra böcker.

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!