Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 9 maj 2018

Tjuvkik på 2019 års historiska äventyrsböcker

Tjuvkik på 2019 års historiska äventyrsböcker

Det är ett helt år tills 2019 års böcker kommer ut, men redan nu ligger bokomslagen färdiga. Mats Minnhagen blev så inspirerad när jag berättade vad böckerna skulle handla om att han undrade om han fick göra bokomslagen så fort han var klar med 2018 års bokomslag. Självklart fick han göra det.

Här är den 24:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona. Kan du gissa vad den handlar om och var den utspelar sig?

Här är den 7:e boken i serien Theo- och Ramonaäventyr. Även den en historisk bok, men du vet väl att det är du som läsare som bestämmer vad jag ska skriva om i den här serien. Kan du föreställa dig vad boken handlar om och var den utspelar sig?

När de här två har kommit ut har jag skrivit 31 böcker om Theo och Ramonas äventyr. När  debutboken, Tillbaka till Pompeji, kom ut fick jag frågan om hur många böcker det skulle bli i serien. Mitt svar blev att det förmodligen inte skulle bli fler än 10. Det har jag överskridit med råge nu och än finns det ingen hejd på idéerna till nya tidsresor till historiska platser för Theo och Ramona.

Är det något du tycker jag har glömt att skriva om? Hör isåfall av dig till Kim M. Kimselius per mejl. Kanske får du se just den historiska händelse du vill läsa om som en färdig bok.

Nå, vad tror du ovanstående böcker handlar om och var utspelar de sig? Om du gissar rätt läggs du till utlottningen av den bok du har gissat på och har chansen att bli en av de första som får läsa boken. Mejla mig ditt svar till Kim M. Kimselius. Ser fram emot att höra vad du tror.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!