Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 26 juli 2018

Torsdag och dags för en ny skrivkursgrupp

Torsdag och dags för en ny skrivkursgrupp

På bilden ovan ser du mig sitta och läsa deltagarnas berättelse. Det är något jag gör på fortsättningskursen, Eget skrivande. Den här helgen är det Grundkurs. Nya personer att inspirera till skrivglädje. Jag älskar det!

De tre tidigare skrivarkurserna har varit speciella på många sätt, bland annat för att flera av kursdeltagarna fick sina exemplar av Den magiska porten vid Färgargården. Ovan är det Ulrika Amador, som även är med i Morden på Färgargården.

Här ser du en stolt Susanne Lifjord som debuterar i och med denna bok. Ni anar inte vilka vändningar hon kan göra i sina historier. Läs och njut!

Då sitter jag alltså här igen, i spänd förväntan över vilka kursdeltagarna ska vara, hur mycket de har skrivit och om gruppen har mycket gemensamt, förutom skrivandet? Det är alltid spännande att se. Om det blir en bra gruppdynamik kan de uträtta underverk, något jag berättade om tidigare i veckan.

Det ska bli roligt med en grundkurs, att få väcka skrivlusten och kanske få några aha-upplevelser.

Snart kommer de! Jag är redo.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!