Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 5 december 2018

Varför inte ge bort din berättelse som julklapp?

Varför inte ge bort din berättelse som julklapp?

Jag har alltid försökt ge personliga julklappar eller presenter, både som barn och vuxen.

En gång gjorde jag en modellerafigur av min pappa och hans hund. Han blev jätteglad och hade den stående i bokhyllan i många, många år, tills solen hade värmt den alldeles för många gånger och den hade börjat krokna av ålder.

En present som uppskattades mycket av min mor var när jag hade illustrerat "Jag ska måla hela världen lilla mamma" och sjöng den för henne på hennes födelsedag. Jag var runt 30, minns att huset var fullt av folk, att jag var sjuk och hade gått ned från övervåningen, iklädd pyjamas och stod där framför alla och framförde min present. Mamma blev rörd till tårar.

Efter mammas och pappas död hittade jag mina illustrationer av låten, noga inlagda i mammas speciella minnesask. Då blev det en gåva till mig.

Flera gånger har jag även skrivit berättelser och gett bort i julklapp, det har också varit uppskattat.

Nuförtiden kan du trycka upp din berättelse som ett häfte, eller en liten bok. Eller helt enkelt göra som jag, sätta in texten i en mapp, med genomskinlig framsida, där du sätter en teckning som "framsida" på boken.

Om du anlitar Lasertryck går det snabbt och du hinner få hem boken/böckerna innan jul. Klicka på länken för att se priser, leveranstider och alla andra roliga produkter du kan göra där. Vi har tryckt några böcker hos Lasertryck och är mycket nöjda med resultatet.


Är din stora dröm att bli författare, eller är du redan författare? Det spelar ingen roll, alla blir lika glada över något personligt till jul och det behöver inte bli så dyrt.

Sätt igång och skriv och utforska Lasertryck för att se om det är möjligt för dig att ge bort din berättelse som julklapp i år.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!