Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 20 februari 2019

Mycket på gång

Mycket på gång

Det är så mycket på gång just nu och en deadline att hålla, så jag glömmer av att gå ut på nätet. Här och nu är det som existerar för mig, och romanfigurernas liv.

Solen lyser varje dag, vårblommorna visar sig en efter en, fåglarna sjunger att våren har kommit och våra tranor anlände igår. De stannar varje år i närheten, idag satt de ute på ängen utanför vårt hus och skrämde livet ur lille Kotten när han skulle göra sina behov. Han rusade in och gjorde sitt inomhus istället. Men han vänjer sig.

Kroppen fylls av livslust och glädje när våren kommer, jag vill vara ute och bara vara, klippa sly, dra grenar och njuta av solens strålar. Snart är det dags att ta datorn under armen och sätta mig utomhus för att skriva.

Himlen utanför fönstret är klarblå och det far förbi vita små sommarmoln med jämna mellanrum.

En del säger att de skriver bäst under höst och vinter, i regn och rusk, när snön vräker ned utanför fönstret. Jag drivs av solenergi. Ju närmare vår och sommar vi kommer desto lättare är det för mig att skriva. Ibland önskar jag att jag också kunde släppa loss helt under årets mörkaste månader, för då hade jag fått så mycket mer gjort innan solen kommer fram ur mörkret.

Kanske beror min vårglädje på att jag är majbarn, en månad som alltid har betytt mycket för mig: kalas, presenter, tårta, släkt och vänner. I år fyller jag 65 år. Pensionär med andra ord, men jag låter orden fortsätta flöda tills det inte finns några fler kvar inom mig.

Nu ska jag fortsätta skriva och njuta av tranornas rop, för när de har kommit, då är det vår! Jippi!

Ha en fin dag vänner!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!