Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 26 mars 2019

Leende barn är belöning

Leende barn är belöning

Att få sin text insatt i en riktig bok, det är få förunnat. Men Korpadalsskolans elever tillhör de lyckliga få. Under höstterminen har jag och eleverna, tillsammans med lärarna, arbetat med skrivprocessen. Samtliga elever, från Förskoleklasserna till sjätte klass, har fått göra sin berättelse. De yngre hade inte så många ord, och fick rita sina berättelser.

Igår visade jag dem hur långt arbetet med boken kommit. Nästan klar.

Alla texter och bilder har skickats till mig. Maken, Jan, lägger in allt och jag rättar upp.

Att igår få visa hur allt blir till var en ren fröjd. Många av eleverna hade lite svårt att förstå att de verkligen skulle få vara med i en riktig bok, en bok som kommer att finnas på skolan för efterföljande elever att inspireras av, som kommer att finnas på biblioteken i kommunen och som kan visas upp för släkt och vänner. En riktig bok.

Glädjen var stor bland eleverna när de fick se resultatet av sitt arbete. De härliga figurerna har målats av Sofie Andersson, som gjort omslag och bild till varje avsnitt i boken. Sofie håller just nu på att illustrera mina böcker om Petit och Rödben. Kapitelböcker för de yngre barnen. Jag förälskade mig nämligen i Sofies härliga bilder till Korpadalsskolans bok och bad henne illustrera mina böcker.

Att möta alla leende barn igår, höra deras rop eka över skolgården "HEJ KIM!" när jag kom till skolan på morgonen, alla barn som hejdade i skolmatsalen och alla som ropade hejdå när jag gick hem för dagen. Alla de väntar mig idag när jag kör tillbaka till skolan för att visa resten av skolans elever resultatet av deras hårda arbete.

Alla dessa leenden är belöning för mig, att se glädjen, stoltheten och lyckan hos barnen, det känns underbart.

Dags att sluta skriva och köra iväg till Korpadalsskolan i Asarum för en ny dag med alla glada elever och fantastiska lärare.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!