Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 7 maj 2019

Vinnare av födelsedagsboken 2019 är...

Vinnare av födelsedagsboken 2019 är...

Tack! Tack! Tack för alla gratulationer på min födelsedag den 2 maj och för alla hälsningar både före och efter. Jag är så tacksam över alla som hört av sig.

På min födelsedag lottade jag ut en bok till alla som hörde av sig och det var en hel del. Den som vann utlottningen hade inte valt något specifik bok, utan låter mig stå för valet.

Då är det självklart Tsunamikatastrofen i Lissabon som jag skickar, eftersom jag tycker att det är den absolut bästa bok jag har skrivit. Än så länge...

En jordbävning inträffade i havet nära Lissabon, Portugal, den 1 november 1755. Man tror att jordbävningen var i närheten av nio på dagens Richterskala. Skalvet inträffade 9.30 på förmiddagen och varade cirka sex minuter. Det orsakade stora skador på staden. En halvtimme efter skalvet kom en flera meter hög tsunami.



Baksidestext Tsunamikatastrofen i Lissabon:
En jordbävning inträffar i havet nära Lissabon, Portugal, den 1 november 1755. Jordbävningen är mycket kraftig. Skalvet orsakar stora skador på staden. Theo och Ramona befinner sig mitt i katastrofens centrum. De kämpar för sina liv, tillsammans med alla andra drabbade. De människor som klarat sig andas ut, utan att veta vad som är på väg mot dem. En halvtimme efter skalvet kommer en flera meter hög tsunami. Mitt i vägen för den gigantiska vågen står de överlevande, som flytt ned till hamnen för att undkomma fallande byggnader och eldens härjningar. Ännu en gång får de kämpa för att överleva.

En levande skildring av händelserna som tog många av stadens liv och förintade större delen av Lissabon. En oförglömlig läsning!


Fanfar! Här är vinnaren till boken!
Nu ska jag inte hålla dig på halster längre, utan meddela vem som hade turen att vinna årets födelsedagsbok. Det var:

Karin Eberhardt Grönvall

Stort grattis Karin. Boken är på väg till dig med posten.

Om du inte vann den här gången bör du hålla utkik här på bloggen, för snart är det dags att lotta ut de nya böckerna som är på väg. Du vet väl att jag har sex nya böcker på gång under året? Lycka till nästa gång!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!