Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 25 juli 2019

Inspiration och skrivglädje

Inspiration och skrivglädje

Igår berättade jag om att jag har Öppet hus 3-4 augusti. Då skrev jag också att jag skulle ha boksläpp den helgen på min 55, 56 och 57:e bok.

Det har fått många att reagera och höra av sig:
Härligt att du är så produktiv! Grattis!
Alltid lika imponerande
Wow. Du ger oss andra hopp och är en förebild!!!!!
Fantastiskt!! Du är en mycket stor förebild!! 
Du är fantastiskt grym. Det kan man kalla kungligt
Du är bara så bäst
Helt makalöst👏du är fantastisk o jag är så glad för din skull
Vet ingen mer som är så produktiv som du
Kan man få köpa ett hekto skrivkraft

Det är sådana ord som inspirerar mig att skriva. Precis som mitt skrivande inspirerar andra.

I år har jag blivit pensionär och bestämde mig för att ta det lite lugnare. Det innebar att jag har skrivit 7 böcker sedan hösten 2018. Hur gick det till?

Jo, det kan jag avslöja för dig. När jag bestämde mig för att ta det lite lugnare och inte sätta någon press på mig, kom orden alldeles av sig själv. Nya karaktärer dök upp och jag skrev för fullt. Ju mer jag skrev, desto lättare kom orden.

Det är nog hemligheten bakom min skrivglädje, att jag låter orden ständigt flöda. Även om jag kanske inte sätter mig för att skriva ner dem direkt, får de tillåtelse att studsa omkring i huvudet och byggas upp.

Nu har jag Öppet hus framför mig, sedan ska jag frossa i orden igen. Jag har redan två påbörjade berättelser, varav den ena är tänkt att komma ut innan årets slut. Dessutom har jag en färdig bok som bara väntar på sina illustrationer, även den kommer ut i år.

Dessutom skriver jag på en ny Tre Hattar-bok, tillsammans med Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson. Ja, det är mycket på gång.

Låt orden flöda fritt och var stolt över det du presterar. Då kommer skrivglädjen även till dig.   


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare
Copyright Kim M. Kimselius


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!






2 kommentarer:

  1. Haha, typiskt pensionärsliv! Man tänker på att dra ner,men upptäcker att man helt plötsligt har massor av tid att göra de saker man älskar. Kanske inte för dig, eftersom du fortsätter ditt viv. Grattis till en sådan produktiv ådra. Fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Hej Lisbeth
    Ja, förmodligen är det ett typiskt pensionärsliv. Även om jag fortsätter mitt författarliv tar det nya vändningar. Tack så mycket!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!