Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 1 augusti 2019

Direktsändning i radio och tomt skrivbord

Direktsändning i radio och tomt skrivbord

Den här dagen började på ett helt annat sätt än vad jag hade planerat. Vaknade för sent för att hinna skriva blogginlägg innan jag skulle vara på Ronneby Airport 08.00 för att hämta min guddotter Matilda. När jag satt där och väntade ringde telefonen. Det var från Radio Blekinge, de ville komma hem och intervjua mig. Jättekul!

Igår städade jag det sista på mitt kontor. Skäms nästan att berätta det, men jag har inte röjt på skrivborden sedan min pappa dog 2015. Pappershögarna var gigantiska. Det har tagit en vecka att röja och ta hand om allt material.

Nu känner jag inte igen mig när jag kommer upp i skrivarlyan. Den där förväntansfulla känslan jag alltid får när jag ser röran, alla gula lappar, gamla korrektur och beundrarbrev, den är liksom bortstädad.

Det känns kliniskt rent och inte som "Kim". Jag försöker njuta och intala mig själv att jag kommer att skriva helt magiska böcker nu när jag har så stora ytor att breda ut mig på, men jag tror inte riktigt på mig själv.

Då känns det bra att gå ner till bottenvåningen där böckerna är uppladdade i all sin prakt. Journalisten Charlotte från P4 Radio Blekinge blev imponerad av att jag hade skrivit 57 böcker på 22 år. När jag tänker på det, är det inte utan att jag själv blir lite imponerad. Samtidigt känns det som om det är någon annan än jag som har skrivit alla de här böckerna.

Det blev en trevlig timma med Charlotte från radio. Om du vill lyssna på inslaget sändes det i P4 Radio Blekinge mellan 10.30 och 11.30. Lite musik och annan information emellan de två intervjupassen.

Idag anländer personalen som ska hjälpa till under Öppet Hus, nu i helgen 3-4 augusti 2019. Det är redan full fart på de olika "stationerna". Jag ska laga lunch och sedan fortsätta stålsätta mig från att inte gå upp i skrivarlyan och börja skriva på en ny bok, bara för glädjen att fylla skrivbordet med gula lappar. Åh, vilken lycka med tomt skrivbord, egentligen. Nu kan jag sätta upp alla gula lappar över ena skrivbordet och bygga upp berättelsen där. En fördel med tomt skrivbord med andra ord. Men jag lovar dig, det kommer inte att se ut så här länge till.

Hoppas vi ses i helgen. Är så nyfiken på att höra vad du tycker om min skrivarlya.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare
Copyright Kim M. Kimselius


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!