Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 11 september 2019

Söker nya medlemmar till Kimselius läsgrupp

Söker nya medlemmar till Kimselius läsgrupp

Vill du ingå i min läsgrupp?

 
 
Jag har en grupp läsare som läser mina böcker och skriver omdömen om dem, skulle du vilja ingå i den gruppen?

Om du blir medlem i Läsgruppen skickas böckerna till dig när de kommit från tryckeriet och du blir en av de första att läsa nyheterna. Du betalar ingenting.

Det enda du behöver göra är att berätta vad du tycker om boken. Du får väldigt gärna även recensera den på en blogg, inte nödvändigt! Jag är tacksam om du också lägger ut din recension på Goodreads, Bokus och Boktipset.

Det är viktigt att du berättar för mig vad du tycker om boken.

Du kan ha läst alla mina tidigare 60 böcker, eller så har du aldrig läst en enda bok av mig, det spelar ingen roll vilket, du kan ändå anmäla dig till min Läsgrupp.

Nå, vad säger du? Något som känns lockande?

De böcker jag behöver läsare till just nu är:


Mellan juni och juli 1627 kom tre turkiska skepp till Island, bland annat Hemön, där denna bok utspelar sig. Skeppen kom från piratfästena i Algeriet och Tunisien, för att hämta kristna slavar. Piraterna dödade alla som gjorde motstånd och tog resten som slavar, framförallt kvinnor och barn. Därefter brändes byarna ner. Totalt infångades 380 islänningar som slavar. 21 januari 1973 skedde vulkanutbrottet på Hemön. Det pågick till de första dagarna i juli samma år.

Baksidestext
Pirater och vulkanutbrott på Island:
Vad är din värsta mardröm? Pirater eller att hamna mitt i ett vulkanutbrott? Theo och Ramona blir tillfångatagna av pirater och fast på en isländsk ö när vulkanen exploderar och lavan flödar mot dem. En berättelse om Hemöns historia, men också om andra världsdelar och kulturer. Tredje boken om Theo och Ramonas äventyr på Island.


 

Baksidestext Slottsmusen Petit och Spökkatten Rödben på Kalmar slott: Den minsta lilla musen på Kalmar slott har en stor dröm. Han vill bli riddare. En dag smyger Petit ut ur slottet för att vara med vid ett riddarspel. Det går inte riktigt som han har tänkt sig. På vägen tillbaka möter han spökkatten Rödben. Ett möte som förändrar slottsmusen Petits liv. Detta är första delen i serien Petit och Rödbens äventyr.
 
Kim M. Kimselius har under drygt 22 år fångat läsare i alla åldrar med sina fristående historiska äventyrsböcker om Theo och Ramona. 2019 har Kim gett ut närmare 60 böcker. Kimselius debutbok, Tillbaka till Pompeji, har översatts till många språk och blev utsedd som en av årets bästa böcker på Island 2009.

Idén till böckerna om Petit och Rödben tog form efter att Kim hade gjort ett upplevelseäventyr om musen och katten på uppdrag av Kalmar slott. Med andra ord kan du hälsa på Petit och Rödben på riktigt och ta del av deras äventyr på Kalmar slott.


 
Baksidestext Petit och Rödben möter Monsterkatten: En monsterkatt har flyttat in på Kalmar slott. Monsterkatten slukar så många möss han kan, alla är livrädda för den. Slottsmusen Petit och hans familj vågar inte ge sig ut efter mat och spökkatten Rödben är försvunnen. En dag blir Petit tillfångatagen av prinsessan Cecilia som säger att hon ska mata monsterkatten med honom. Till slut står den lille musen Petit öga mot öga med den stora Monsterkatten.

Detta är andra delen i serien Petit och Rödbens äventyr.

Kapitelbok 6-9 år. Petits äventyr kan du uppleva på Kalmar slott hela året förutom sommarmånaderna. Det är Kim M. Kimselius som har skrivit berättelsen du kan lyssna på där.



Baksidestext Staden på andra sidan Pyramiden:
En ny magiker har tagit makten i landet Hamingja, den magiska världen på andra sidan bubblan. Markus och Matilda lyckades inte ta sig hem till sin egen värld efter sina tidigare hjältedåd. De har förtrollats av en häxa och är nu en råtta och en hund. Trots sina djurkroppar bekämpar de ondskan. Någon de tror är vän visar sig vara fiende, någon som försvårar för dem att bli människor igen. Är de för alltid fast i Staden på andra sidan, eller är pyramiden deras räddning?


Om du vill ingå i min Läsgrupp kommer jag att mejla dig när en ny bok är på gång, för att fråga om du är intresserad av att läsa den. Men innan vi har kommit så lång måste du mejla mig, Kim M. Kimselius, och berätta lite om dig själv, varför du vill vara med i min Läsgrupp, om du har läst några av mina böcker etc. Dessutom behöver jag din postadress, mejladress och mobilnr för avisering av paket. Döp mejlet till LÄSGRUPP!

Låter det som en bra idé? Då är det bara att mejla Kim M. Kimselius, med Ämne LÄSGRUPP och berätta allt det jag bad om ovan.

Dessutom vill jag veta vilken av ovanstående böcker du kan tänka dig att få ett gratisexemplar av för att recensera.

Ser fram emot att höra ifrån dig!

Då är det bara att skriva till mig!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 

2 kommentarer:

  1. Kära Kim!
    Du bjuder på mycket starka upplevelser, hisnande snabba kast med scenbyten i både tid och rum med Ramona, Theo och Pluto som vägvisare i Pompeji och Lissabon.
    Vi har också träffat snapphanar och annat löst folk som gömmer sig i skogarna. Vem är vän och vem är fiende?
    Ingen kan som du berätta hur en skattkista förvandlas till en flygande matta med hjälp av ett visst dokument.

    Jag vill mycket gärna läsa din bok om "Pirater och vulkanutbrott på Island. Har jag 1 vecka eller 2 veckor på mej?
    Så bra med en faktadel för alla som är historiskt intresserade och gärna vill läsa bakgrunden till din bok.
    Tyvärr måste jag lämna ifrån mej "10 tips för din kreativitet". En bok som jag vill ha som uppslagsbok. Har skrivit ner en del av tipsen i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Tack för de fina orden.
    Det ska bli roligt att träffa dig på min skrivarkurs vecka 44.
    Mejla mig enligt ovanstående. Du får låna om 10 tips!
    Vi ses snart!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!