Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 21 juli 2020

Kimselius ord sprider entusiasm och allvar på samma gång

Kimselius ord sprider entusiasm och allvar på samma gång

Igår berättade jag om en jättefin recension av den senaste boken Din självbiografi 10 råd för att skriva ditt liv. Idag vill jag dela med mig av ett jättefint omdöme av en av mina skrivkursdeltagare på distanskursen Hitta glädje i skrivandet, Marianne Bengtsson Agostino i Italien.

  Utlåtande om kursen Hitta glädje i skrivandet

Mitt i coronakrisen hittade jag Kim M Kimselius distanskurs, för mig som bor i Italien blev kursen en stor glädje.
Kims ord sprider entusiasm och allvar på samma gång.
Tänk på ordvalet,
gå till synonymordböckerna, läs, läs!
Skönlitteratur är berikande för själen men även för språket.
Kim ger kursdeltagarna många exempel från sin egen verksamhet som författare och i hennes många böcker finns några som är direkt knutna till kursen, Att hitta glädje i skrivandet.
Sammanfattningsvis är Kims distanskurs: en lisa för själen, en uppmaning att läsa, läsa.
Den är mycket strukturerad, alla kursbrev kommer punktligt och svar med rättningar likaså.
Jag rekommenderar den varmt.
Inget kan sägas bättre än Kims egna ord: Hitta glädje i skrivandet!
Marianne Bengtsson Agostino, Italien

Genom skrivkurserna har jag lärt känna människor som har gett mig en inblick i sina liv, delat med sig av sina livserfarenheter och delat skrivglädjen med mig.

Det enda tråkiga är att kurserna tar slut. Men vänskapen med många av skrivkursdeltagarna består. Något jag tycker är underbart.

Vill du också utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda. Vecka 44 är det planerat en Grundkurs på Färgargården.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.
 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!