Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 11 maj 2010

För mycket inspiration!!!



Har jobbat intensivt med mina böcker hela det här året och idag fick jag iväg Boudicas strid mot Romarna till korrekturläsarna och jag kunde andas ut. Jag hade som ambition att inte skriva något på ett tag, att bara vara och leva livet, men se, då räknade jag inte med min fantasi och inspiration.

För vips, så fort jag släppt Boudica ur huvudet dök idéen till en ny bok upp. Den snurrade runt i huvudet, personer, detaljer, miljöer, intriger och så var jag igång igen...

Men jag kommer inte att berätta så mycket mer om den nya boken, den kommer att bli en "bonusbok" rätt som det är när den är klar. Den kommer jag att skriva på "lediga stunder" eller på min "fritid"... För skriva måste jag.

Man brukar ju säga "äta bör man annars dör man". Men jag har istället orden "skriva bör jag annars dör jag". Så det är väl bara att sätta igång igen. Jag ger boken jobbnamnet "Mysrys". Kanske blir titeln detsamma, vi får se...

Kramisar från en författares vars hjärna aldrig vill vila
Kim

2 kommentarer:

  1. Haha, känner igen det där. Har oxå svårt att slappna av ibörjan, men om jag riktigt anstränger mig så brukar det gå bättre efter några dagar. Fast å andra sidan gör du något du verkligen gillar så varför inte fortsätta att göra det...

    SvaraRadera
  2. Hej Helly
    Ja, det brukar ta ett par dagar att varva ned. Tycker du är rar som tycker jag ska fortsätta jobba på, det stämmer att jag älskar att skriva och mår som allra bäst då. Skillnaden med den här nya boken är att det inte är någon press, det kommer att bli en mysig bok att skriva, en riktig "mysrys-bok". Kramisar Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!