Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 26 augusti 2010

Föreläsning Centerkvinnors Gränsträff

Vilket otroligt inspirerande arbete jag har: Researchresor runt hela världen, föreläsningar och signeringar...

Vid alla tillfällen möter jag människor som gör intryck på mig och inspirerar mig. Så även igår.

Igår kväll föreläste jag för Centerkvinnornas Gränsträff. Där fanns kvinnor från Blekingelän, Kalmarlän och Kronorbergslän. Föreläsningen var i Eringsboda, "spottavstånd" från mitt hem. Härligt att för en gång skull slippa resa så långt.

Kvällen började för min del med fika, där vi bland annat fick en fantastiskt god blåbärskaka. Förmodligen eftersom Centerkvinnorna hade besökt Blåbärsodlingen i Eringsboda innan de kom till min föreläsning.

Kvinnan på bilden ovan var jätterar och gav mig en liten fin present och höll stolt upp sin inköpa bok medan vi blev fotograferade. (Förstår inte hur mitt hår kan se så gräsligt ut, jag som stod och fixade till det så fint hemma!!!)

Jag blev rörd när jag avslutade min föreläsning och fick rungande applåder som aldrig verkade ta slut. Det kändes som om de verkligen hade tyckt om mitt föredrag, som egentligen kändes mer som en berättelse inför goda vänner, eftersom stämningen var så gemytlig.













Efteråt trängdes åhörarna runt bokbordet för att bläddra i mina böcker.

Innan jag åkte till föreläsningen fotograferade Jan mig bredvid vår fina tavla av Theos Pompeji. Älskar det omslaget! Om jag inte hade stått bredvid hade du inte sett hur stor tavlan är!
Nu väntar signering på Lundins Bokhandel i Karlshamn på lördag och därefter bär det iväg ned till Hästveda för en ny föreläsning. Det känns verkligen att hösten är här med föreläsningar och signeringar. Nu är det full fart igen, något jag älskar och blir inspirerad av.

Hoppas vi ses under någon av mina signeringar eller föreläsningar. Glöm inte berätta för mig om du är en av mina bloggföljare eller Facebookvänner. Det är så roligt att få träffa dig i verkliga livet och inte bara här på nätet!
Kramisar Kim

2 kommentarer:

  1. Om du kommer lite närmare så lovar jag att komma så klart! :o)

    SvaraRadera
  2. Hej Helena. Det får vi försöka ordna! Skulle vara jättekul att träffa dig! Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!