Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 18 oktober 2010

Alla världens barn

Det har varit mycket prat om Världens Barn på media de sista veckorna, ett stort projekt som dragit in mycket pengar, varav en del säkerligen kommer att gå till administrationskostnader.

Det finns också eldsjälar som brinner för att hjälpa och ensamma lägger ner massor av energi och pengar för att göra vad de kan. En av de är Katarina på Filippinerna som lägger ned mycket tid på Adlawan Elementary skola.

När jag hörde talas om hennes arbete kände jag genast att jag ville stötta hennes projekt, för då visste jag att pengarna kom fram.

Har just från en rapport från Katarina som i detalj har berättat vad pengarna har använts till och vilken glädje det blev hos både skolbarn och lärare när hon kom med skolmaterial till eleverna.

Läs här om skolan och Katarinas projekt.

Här kan du läsa Katarinas blogg från Filippinerna.

Kanske vill du vara med att stödja Katarina i hennes arbete för barnen på Adlawans skola i Filippinerna?

Fotot har jag hämtat från Katarinas blogg om eleverna. Kläderna har skolan hyrt för denna enda dag då barnen tar sin examen.

Oftast känner jag mig otillräcklig vid katastrofer, eller när jag ser fattigdom och elände på tv. Därför känns det så skönt varje gång jag får möjlighet att sträcka ut en hjälpande hand, även om det bara är att skänka lite pengar.

Kramisar Kim

3 kommentarer:

  1. Så trist, jag kommer ju inte in på Katarinas blogg härifrån. Vet inte vad som är fel, men jag väntar tills jag är i Sverige och ser om det funkar där. Om inte får någon hjälpa mig.

    Vi hjälper också barn i Filippinerna, men det är helt privat. Vi betalar så att två barn får slutföra sin skolgång, sedan kan de hjälpa sin stora familj så att fler får utbildning och därmed bättre jobb. Hoppas vi. Och så hjälper vi till en del här i Egypten också. Vi får se vad mer det blir när vi flyttar till Sverige. Någonting måste man göra, tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, Kim! Det glädjer mig att du också tycker att detta är och varit meningsfullt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne
    Nej, vad dumt att du inte kommer in på Katarinas blogg. Kanske fungerar det bättre från Sverige. Annars får du komma hem till mig, för härifrån fungerar det bra.

    Vad fint att du också hjälper barn i Filippinerna och i Egypten. Det måste kännas oerhört skönt att kunna göra något. Vi ses i Sverige! Kram Kim

    Hej Katarina
    Klart att det är meningsfullt! Jobba på! Hoppas du har fått fler som kikat in på din blogg.
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!