Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 29 augusti 2011

Theos Pompeji som E-bok!

 Nu kan du läsa Theos Pompeji som E-bok.

Eftersom jag själv har förälskat mig i läsplattor och e-böcker tyckte jag att det var dags att även en av mina böcker kom ut som e-bok.


Här hittar du eboken hos Billingska ebokhandeln

Beskrivning Theos Pompeji:
Här kan du lära dig mer om Theos liv i Pompeji innan han träffar Ramona. Du får även träffa de historiska personerna Plinius den yngre och Plinius den äldre. Tycker du om vulkaner, vulkanutbrott eller att läsa om slavar, är detta boken för dig!

En augustimorgon år 79, i staden Pompeji vid vulkanen Vesuvius, blir Theo vittne till något som förändrar hans liv för all framtid. Upplevelsen för honom till en sierska som uttalar en spådom, som gör att Theo kastar sig handlöst in i nya skrämmande händelser. Allt för att undvika det katastrofala öde som väntar.

En fascinerande bok om Theos liv i Pompeji, som vävs ihop med romartidens historia. Här får du följa de dramatiska händelser som formar Theo till den person han är när han möter Ramona. En bok fylld av nervpirrande äventyr i väntan på vulkanutbrottet som förintar Pompeji. En fängslande historia, där ödet spelar en stor roll.


Det känns härligt att ha sin egen bok på läsplattan och bläddra runt i boken. Även om den inte går att lukta på som pappersboken!

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

6 kommentarer:

  1. Vad spännande! Jag är så sugen på att köpa en sån där läsplatta. Jag vill dock köpa en NOOK eftersom den också kan ladda hem e-böcker via biblioteket. När vi flyttar till USA kan det vara roligt att få läsa svenska böcker också...Men den finns bara att köpa i USA än så länge. Nån dag så :)

    SvaraRadera
  2. Hej Trillingnöten
    Ja, det är jättespännande! Hoppas att någon köper Theos Pompeji som E-bok... Förstår att du vill kunna använda din läsplatta i USA också. Reser du dit snart?
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad spännande att ge ut som e-bok. Jag ser fram emot att höra mer om dina erfarenheter av det! Kram P

    SvaraRadera
  4. Hej Peter
    Ja, det är mycket spännande! En vild chansning. Det gäller att hänga med i teknikutvecklingen!
    Lovar berätta!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är på att finnas i många olika media!!! GRATTIS!

    SvaraRadera
  6. Tack Ingrid! Försöker så gott jag kan!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!